Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Keten De Tuinen omgedoopt in Holland & Barrett

31mrt 201513:10
  • Food-en-retail
  • 16125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenWinkelen

nieuws Gezondheidsretailer De Tuinen wordt met ingang van nu geleidelijk omgedoopt in Holland & Barrett. De Tuinen trekt anderhalf jaar uit voor de ombouw van de 150 betrokken winkels. Ook de zeventien winkels van zusterformule Essenza in België worden aangepast, meldt het concern.

Visie levensmiddelenindustrie op reclame gericht op kinderen

31mrt 201509:15
  • Food-en-retail
  • 8322 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Onlangs bracht MarketingTribune in de nieuwsrubriek Arena (print editie) het artikel ‘Jeugd wordt verleid tot eten troep’. Daarin uitte een alliantie van partijen, waaronder de Consumentenbond, kritiek op de Nederlandse voedselindustrie. Als reactie hierop, de visie van van de levensmiddelenindustrie op reclame gericht op kinderen, bij monde van de FNLI. 'Aan de JOGG-aanpak werkt de levensmiddelenindustrie vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid graag aan mee.'

Babyboomers beter bedienen

31mrt 201500:01
  • Food-en-retail
  • 14327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPackaging

weblog Eind vorig jaar presenteerde ABN Amro een rapport over vergrijzing en de kansen voor voedingsmiddelenproducenten. Het rapport brengt de specifieke wensen en behoeften van ouderen tussen de 60 en 75 jaar in kaart. Aan bod komen onderwerpen als de grootte van verpakkingen, motivatie om te eten en de prijs van kleinere verpakkingen. Nederland telt ruim 2,8 miljoen mensen tussen de 60 en 75 jaar. Hoe kunnen we deze groep optimaal bedienen? Of beter gesteld: waar liggen kansen binnen de keten en wat betekent dit specifiek voor de verpakkingen?

Oorspronkelijke natuurwinkels opgeslokt door eco-ketens of sluiten

30mrt 201515:25
  • Food-en-retail
  • 11546 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • SmaakprikkelFood

nieuws Biologisch is booming. Maar de natuurwinkels die ermee begonnen, zijn bijna allemaal dicht. 'de meeste natuurwinkels stoppen of worden opgeslokt door ketens', signaleert culinair journalist Hiske Versprille in Het Parool. 'Terwijl bio overal aan een onstuitbare opmars bezig lijkt - komende week opent zelfs Albert Heijn een speciale pop-upstore om zijn nieuwe biologische merk te promoten - lijkt het specifieke reformluchtje, samen met de zelfstandige natuurwinkels waar het altijd hing, omgekeerd evenredig de aftocht te blazen.'

L’Oréal, Kruidvat, Videoland en Crystal Promotions werken samen bij vernieuwende landelijke activatie-campagne

30mrt 201512:12
  • Food-en-retail
  • 14420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesActivatie

nieuws Van zes tot en met 19 april 2015 ontvangen consumenten bij aankoop van 2 actieproducten van L’Oréal Paris, Garnier en Maybelline bij Kruidvat, twee maanden gratis Videoland Unlimited. De joint promotion wordt gecommuniceerd in commercials op televisie, actiecommunicatie in de Kruidvatwinkels -via onder andere schapdisplays, banners, raamposters en stoepborden-, in de Kruidvatfolder en online via social media.

Initiatief AH Moestuintjes dankbaar overgenomen door tuincentra, omroep en blogs - AH vindt dat prima

30mrt 201510:45
  • Food-en-retail
  • 11516 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesActivatie

nieuws Tuincentra, een tv-programma en tuinierblogs nemen het stokje over van de succesvolle 'Moestuintjesactie' die Albert Heijn bedacht en onlangs afrondde. Bij aanschaffen in de winkel vanaf vijftien euro in AH, kreeg je een potje met zaadjes kado die je in meegeleverde milieuvriendelijk bakje kon plaatsen. Alle bakjes -het was een kwestie van verzamelen van alle soorten groenten- pasten in een groter draagbaar kartonnen moestuintje, dat weer los te koop was voor € 1,50 en gratis werd weggegeven bij bepaalde aanbiedingen. Nu de actie voorbij is en de verschillende plantjes in grote getale uitlopen, springen andere partijen dankbaar in het gat. AH vertelt MarketingTribune dat prima te vinden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken