Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Wecycle start met 'phygital marketing' bij 2500 winkels

26mrt 201516:12
  • Food-en-retail
  • 13732 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieProducten en diensten

nieuws In 2.500 winkels staan Wecycle-inzamelmeubels voor afgedankte kleine elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste). Deze zijn onderdeel van de ‘Recycle Games’, meldt het bedrijf. Hiermee wil Wecycle een brug slaan tussen de fysieke winkel en de online omgeving. Doel is om via de Recycle Games de inzamelmeubels te promoten en meer e-waste in te zamelen. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van 'e-waste'. En dat is een kwestie van 'phygital marketing', een mix tussen fysiek en digitaal, aldus het meubelmerk.

Hema laat prijsvorming aan klant over

26mrt 201512:21
  • Food-en-retail
  • 17890 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PrijsoorlogMarketingWinkelen

nieuws Zelf mogen bepalen welke producten je graag goedkoper in het schap wil zien liggen. Die mogelijkheid biedt retailketen Hema binnenkort. Klanten mogen bepalen waar kortingen worden doorgevoerd. Met een grote campagne wordt daarnaast een grote reeks prijsverlagingen aangekondigd.

10 goede redenen voor shoppermarketing

26mrt 201509:29
  • Food-en-retail
  • 14007 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InteractieWinkelen

nieuws We leven in een periode met stevige concurrentie. En dus is het juist nu van groot belang om aandacht voor shoppermarketing een tandje hoger te schakelen. Dat schrijft chief strategy officer Jonathan Dodd van Geometry Global op de internationale site van de WPP Group. Een samenvatting.

[Onderzoek] Nederlandse consument enthousiast over pop-up retail

25mrt 201515:47
  • Food-en-retail
  • 12327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekWinkelen

weblog Het is met veel plezier dat ik hierbij de resultaten kan delen van het eerste landelijke onderzoek naar het fenomeen pop-up retail onder consumenten. Dat het hot is en blijft, blijkt wel uit het nieuws van Albert Heijn om in Amsterdam Spaarndammerstraat een pop-up store rond het Biologische huismerk te openen. Als organisator van Start pop-Up Now 2015, dat morgen in Rotterdam plaatsvindt met 300 deelnemers uit binnen- en buitenland, heb ik met Caroline de Jager aan bureau Q&A Research & Advies gevraagd om Nederlanders vragen te stellen over pop-up stores. Hier de uitkomst.

Albert Heijn Foundation presenteert 'Vers uit Afrika'

25mrt 201512:03
  • Food-en-retail
  • 13823 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFood

nieuws AH presenteert het nieuwe verslag over de activiteiten van de Albert Heijn Foundation: 'Vers uit Afrika'. 'Steeds meer landen in Afrika willen een gelijkwaardige handelsrelatie. Een ontwikkeling die Albert Heijn herkent. We kopen voor onze klanten al tientallen jaren groenten en fruit in Kenia, Ghana, Zuid-Afrika, Marokko en Zimbabwe', aldus de Zaanse retailketen. Klik hieronder voor een link naar het interessante verslag, ingeleid door Cees van Vliet, directeur winkels en distributie bij AH en voorzitter van het Algemeen Bestuur van de AH Foundation.

Ook Amsterdam Zuidoost krijgt foodhall - in oude garage

25mrt 201509:23
  • Food-en-retail
  • 10858 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws In een voormalige parkeergarage te Amsterdam Zuidoost slaan 27 startende ondernemers uit Amsterdam Zuidoost de handen ineen om gezamenlijk een foodhall neer te zetten zoals Nederland nog niet kende. Niet alleen koken ze het streetfood van hun cultuur, ze zijn als kersverse coöperatie ook verantwoordelijk voor het welslagen van het project. World of Food wordt eind mei 2015 geopend.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken