Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Bonnetjes-affaire] Dirk tart prijzenslag tussen Jumbo en AH

17mrt 201509:12
  • Food-en-retail
  • 17335 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenPrijsoorlog

nieuws Hoe delicaat een bonnetje kan zijn, bleek recent al in de landelijke politiek. Twee bewindslieden stapten op. Nu laat ook de retail zich niet onbetuigd. Een lokale kruidenier van AH zette een kassabon naast die van Aldi. Nu doet Jumbo hetzelfde met een bon van AH. Als lachende vierde steekt Dirk van den Broek nu de draak met de bonnen van Jumbo.

Bebovloeren uitgeroepen tot de Gezelligste Winkel van Nederland

16mrt 201516:06
  • Food-en-retail
  • 10893 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenAwards

nieuws In Kasteel De Hooge Vuursche te Baarn zijn, tijdens een sfeervolle Award Uitreiking, de Awards uitgereikt aan de Gezelligste Winkels van alle provincies in Nederland. De winkel die zich een jaar lang 'De Gezelligste Winkel van Nederland' mag noemen is Bebovloeren uit Vriezenveen in Overijssel. Zij behaalde de beste combinatie van waarderingscijfers en het aantal stemmen.

[Onderzoek] 'No-logo uiting kost McDonald's merkimpact'

16mrt 201509:57
  • Food-en-retail
  • 13596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesFoodOnderzoek

nieuws 'Wij niet werken met dit bureau en zij kennen ook de parameters niet van onze campagne', reageert Debbie de Wagenaar, directeur Communicatie van McDonald's Nederland. Haar bedrijf herkent zich totaal niet in onderstaand onderzoek van Validators. Daarom geeft zij na het onderzoek haar weerwoord. Volgens Validators kost de 'No-logo'-campagne van McDonald’s 38% aan merkimpact, heeft deze nauwelijks effect en 'eten de concurrenten mee’. Dat is de pittige uitkomst.

[Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

13mrt 201500:01
  • Food-en-retail
  • 17333 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws In het 49ste deel uit onze veelgelezen serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Eline van de Ven, jonge sales manager bij Pavino Sgroppino. De partners binnen dit bedrijf bieden drie unieke mixes sgropinno naar Italiaans recept in eigen apparaten die momenteel de Nederlandse horeca en festivals veroveren.

453 Apple Stores trekken in vierde kwartaal 120 miljoen bezoekers

11mrt 201515:16
  • Food-en-retail
  • 14981 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ProductProducten en diensten

nieuws Er zijn 453 Apple Stores, die alleen al het laatste kwartaal van vorig jaar 120 miljoen bezoekers trokken. Dat meldde ceo Tim Cook tussen de regels door tijdens de recente productpresentaties van het merk. Hierbij stonden verder de nieuwe Apple Watch centraal, voorlopig nog niet in Nederland verkrijgbaar, alsmede een heel nieuw model MacBook, platter nog dan de MacBook Air, qua design tussen de MacBook Pro en MacBook Air in.

Hans Anders lanceert omnichannel winkel in Den Haag

11mrt 201512:12
  • Food-en-retail
  • 12929 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieWinkelen

nieuws Hans Anders heeft haar winkel aan de Haagse Grote Marktstraat volledig vernieuwd na een uitgebreid klantonderzoek op basis van ervaringen in een speciale omnichannel pilotstore van het opticienmerk te Muiden.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken