Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

PostNL profiteert van Chinese vraag babymelkpoeder

25feb 201513:02
  • Food-en-retail
  • 13557 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodLeverancier

nieuws De omzet van PostNL steeg met twee procent naar 4,25 miljard euro, blijkt uit de net gepresenteerde jaarcijfers. Het merk boekte een nettowinst van 226 miljoen euro. Dat was vooral te danken aan een toename van het aantal verzonden pakketjes. De pakketpost zag een groei van bijna 9%.De verzending van het Nederlandse babymelkpoeder heeft aantoonbaar bijgedragen heeft aan dit succes. PostNL noemt in het persbericht met name 'melkpoeder naar China' als belangrijke factor voor de groei van de internationale pakketpost.

[Onderzoek] Consumptie junkfood stijgt mondiaal harder dan gezond voedsel

25feb 201509:14
  • Food-en-retail
  • 9166 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws Mensen in rijke landen zijn gezonder gaan eten, maar verorberen ook meer junkfood. Mensen in heel arme landen eten het gezondst en mensen in landen waar net wat meer te besteden is of die inmiddels hun welvaart opbouwen, eten ongezonder dan tevoren. Dit blijkt uit vers onderzoek gefinancierd door de Bill & Melinda Gates Foundation en de Medical Research Council, onlangs gepubliceerd in The Lancet Global Health, in een themanummer over obesitas.

Zuivelhoeve introduceert nieuw superfood-concept

24feb 201515:14
  • Food-en-retail
  • 11828 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Om in te spelen op de sterke opkomst van superfood en de trend gezond ontbijten, introduceert Zuivelhoeve vanaf week acht een nieuw concept, 'Boer’n Yoghurt' met noten, pitten en/of bessen. Deze naturel en onbewerkte producten in combinatie met Boer’n Yoghurt zijn bijzonder geschikt voor mensen die bewust willen eten, meldt de producent.

[Onderzoek] Het mannelijke van vlees eten is op zijn retour

24feb 201511:52
  • Food-en-retail
  • 11625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Vlees eten en mannelijkheid worden vaak met elkaar in verband gebracht onder het motto dat 'echte mannen' bij uitstek grote vleeseters zijn. Dit traditionele verband blijkt op zijn retour te zijn en dat heeft ten minste twee oorzaken. Zo zijn moderne mannen op een andere manier mannelijk dan traditionele en daarnaast heeft het eten van vlees niet meer de bijzondere status die het in het verleden had. Deze ontwikkelingen komen naar voren uit een studie van het Instituut voor Milieuvraagstukken (IVM) van de Vrije Universiteit Amsterdam.

Jumbo in strijd met A-merkproducenten, retaillandschap verhardt

24feb 201509:13
  • Food-en-retail
  • 12235 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • LeverancierMerken

nieuws Jumbo boycot momenteel verschillende merken van Ferrero en DE Masterblenders. Ook enkele varianten olijfolie van het merk Bertolli liggen vanwege een prijsconflict op dit moment niet in de Jumbo- en C1000-winkels. Bij retailer Dirk is deze aanpak ook usance, dan loop je tegen een leeg schap met een protestbordje aan.

Global Partners en GA Europe kopen voorraad en inventaris failliete Schoenenreus

23feb 201515:03
  • Food-en-retail
  • 14921 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StrategieWinkelen

nieuws CA Global Partners en GA Europe hebben de inventaris en de voorraad van het failliete Schoenenreus overgenomen, laat curator Bas van Dooren weten aan Brabants Dagblad en nieuwssite NU.nl. De winkels blijven in afwachting van verdere plannen geopend. Onlangs gingen ze tot verwondering van veel Schoenenreus-watchers al open om voorraden te verkopen. Naar verwachting blijft circa een op zes van de 121 filialen open.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken