Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Horecava verblijdt voedselbank met 5.000 kilo eten

13feb 201514:50
  • Food-en-retail
  • 29947 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodEvenementMVO

nieuws Aan het einde van de Horecava heeft de Voedselbank Amsterdam 5 volle vrachtwagens aan voedsel opgehaald. Dat komt neer op zo'n 5.000 kilo aan etenswaren. De producten waren afkomstig van diverse standhouders op de vakbeurs. De actie is een initiatief van de Horecava, hét nationale platform voor food professionals, die gehouden werd van 12 tot en met 15 januari in Amsterdam RAI.

Warsteiner komt met docu Jeugd van Tegenwoordig

13feb 201512:28
  • Food-en-retail
  • 33424 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodStorytelling

nieuws Biermerk Warsteiner brengt unieke documentaire van de Jeugd van Tegenwoordig uit: 'De Jeugdste familie van Nederland'. De Jeugd van Tegenwoordig is een van de meest bekende rapformaties van Nederland en bestaat dit jaar tien jaar. Afgelopen zomer is het eerste deel van de documentairereeks ‘De Jeugdste familie van Nederland’ geschoten. In deze docu is onder andere te zien hoe Willie Wartaal, Vieze Fur, Faberyayo en producer Bas Bron muzikale hoogtepunten beleven en terug kijken op bijzondere momenten van hun afgelopen decennium. Warsteiner heeft zich naar eigen zeggen aan 'de Jeugd' verbonden vanwege het creatieve karakter van deze groep. Bekijk hier de trailer.

Nolet Holding neemt belang in Bols

13feb 201509:14
  • Food-en-retail
  • 16524 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MerkenZakelijk

nieuws De familie Nolet heeft een belang van 3,48 procent genomen in de onlangs naar de beurs gebrachte drankmaker Lucas Bols. Het familiebedrijf Nolet, bekend van het merk Ketel 1, geldt als een concurrent van Bols en produceert ook al eeuwenlang jenever. Zowel De Telegraaf als Het Financieele Dagblad speculeren naar aanleiding van het belang al over een mogelijk samengaan van de twee merken.

Voor doorstart Schoenenreus is 'gore lef' nodig

12feb 201515:08
  • Food-en-retail
  • 16437 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenZakelijk

nieuws De 121 Nederlandse winkels van de Schoenenreus zijn sinds woensdag weer open om de voorraad te verkopen. Het plan is dat de Schoenenreus een tweede doorstart maakt, er zijn vier serieuze kandidaten. Volgens MarketingTribune-columnist Paul Moers is de Schoenenreus-formule echter ‘kansloos’.

Boursin komt met Cheesy Love Notes voor Valentijn

12feb 201511:46
  • Food-en-retail
  • 17203 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodActivatie

nieuws ‘Voulez vous Boursin avec moi’, ‘You’re bieslooking good!’ en ‘I like you sjalot’ een greep uit de tientallen Cheesy Love Notes van Boursin die je deze week in de aanloop naar Valentijnsdag online en offline kan tegenkomen. 'Boursin grijpt Valentijnsdag aan om eens lekker cheesy te zijn. Op een ludieke manier wil Boursin de consument erop wijzen dat er een oplossing is voor die momenten dat je wél samen van Boursin wilt genieten, maar liever geen knoflook eet. Daarvoor is er namelijk Boursin Sjalot en Bieslook, een variant zonder knoflook. Ideaal voor Valentijnsdag', stellen de kaasmakers.

ABN Amro stelt dat retailer dienstverlener wordt

12feb 201508:59
  • Food-en-retail
  • 10114 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws De retailer groeit meer en meer naar een rol als dienstverlener. Daarbij zullen bedrijven met verdienmodellen die gericht zijn op (massa)maatwerk, abonnementen en peer-to-peer consumptie en hergebruik de komende jaren groeien. Dat concludeert ABN Amro in zijn rapport ‘Technologie vraagt om aanpassing verdienmodel in de retail’, dat net verscheen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken