Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[marketingscience] Underdog versus topdog

22jun 201708:00
  • Food-en-retail
  • 8586 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Merken

nieuws Mensen kiezen voor de makelaar die fraudeert met hun belastingaangifte, ze blijven bij de garage die ze een auto met sjoemelsoftware heeft verkocht en houden de spaarrekening bij de bank die investeert in kinderarbeid. Dit lijkt onderzoek in de psychologie, dat aantoont dat we oprechtheid, eerlijkheid, betrouwbaarheid, rechtvaardigheid als principes belangrijk vinden, tegen te spreken.

FNLI zoekt manager Duurzaamheid

21jun 201714:36
  • Food-en-retail
  • 8453 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodRecruitmentPersonalia

nieuws De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie zoekt een krachtige manager Duurzaamheid die met en voor levensmiddelenfabrikanten invulling en uitvoering gaat geven aan het duurzaamheidsbeleid van de FNLI. De FNLI is de koepelorganisatie en belangenbehartiger voor verwerkende en importerende bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelenindustrie. De federatie vertegenwoordigt circa 500 bedrijven en 20 brancheorganisaties

Ard Bossema nieuwe Marketing & Strategie directeur Koninklijke Grolsch

21jun 201709:07
  • Food-en-retail
  • 9468 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPersonaliaMarketing

nieuws Ard Bossema is benoemd tot de nieuwe Marketing & Strategie directeur van Koninklijke Grolsch. Hij wordt verantwoordelijk voor het totale marketingbeleid en het bijbehorende merkenportfolio van Grolsch. Bossema maakte vanaf november 2016 al deel uit van het directieteam van Grolsch en blijft dat in zijn nieuwe rol ook doen.

Shopper Marketing Event op 22 juni gaat dwars door alle kanalen en touchpoints heen

20jun 201715:15
  • Food-en-retail
  • 59371 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenEvenement

nieuws De 'shopper', de winkelende consument, gedraagt zich grilliger dan ooit. Dwars door alle kanalen en touchpoints heen neemt hij of zij zijn/haar koopbeslissing. Merken en retailers die de consument als shopper centraal gaan stellen, weten zich steeds beter onderscheidend te profileren. Shopper marketing bepaalt waar in de keten het geld wordt verdiend. Deze actualiteit van het grillige consumentengedrag en het nieuwe shopper-centric denken staat centraal op het Shopper Marketing Event, dat 22 juni in Bunnik wordt gehouden.

Jacobs Douwe Egberts-marketeer Ellen van der Linde: 'Joy of Tea wil fantasie prikkelen'

20jun 201709:16
  • Food-en-retail
  • 10740 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws 'In de hectiek van alledag zijn ontspannen momenten steeds kostbaarder. Veel mensen drinken thee om een moment voor zichzelf te creëren, de gedachten even de vrije loop te laten en weer op te laden met positieve energie. Als antwoord lanceert Pickwick de nieuwe premium theelijn Joy of Tea', stelt marketeer Ellen van der Linde. Dat levert een thee op die je volgens het merk meeneemt in een vrolijke fantasiewereld die verder gaat dan thee...

JP Chenet komt met speciale iconen voor oplossing wijnkeuzestress

19jun 201716:08
  • Food-en-retail
  • 10783 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodGraphicMarketing

nieuws Enkele hobbysommeliers daargelaten, is het voor veel mensen nog altijd lastig om het juiste glaasje wijn bij het eten te selecteren. JP. Chenet heeft voor dit jaar de reductie van precies díe keuzestress hoog op de agenda gezet. Deze maand lanceert het wijnhuis iconen van onder andere foodproducten als kip, kaas en vis, die elk het best passen bij één van de JP. Chenet wijnen. Daarnaast tipt het merk door middel van iconen welke wijn het beste past bij verschillende momenten, zoals een dagje strand, een avond bij haardvuur of een tuinfeest.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken