Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Online horeca-reserveringen met 130 procent gegroeid

4feb 201509:15
  • Food-en-retail
  • 11945 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodBig data

nieuws Restaurateur of consument, jong of oud, uit eten gaan gaat iedereen, stelt medium Couverts. 'Ook in 2014 hebben we met zijn allen weer massaal gereserveerd. Als wij de cijfers van vorig jaar vergelijken met dit jaar, dan is er één ding heel erg duidelijk: alles is meer geworden! Het aantal online reserveringen is maar liefst gestegen met 130%. Ook reserveren we steeds meer onderweg: de groei van mobiele online reserveringen is met een explosieve 55% gestegen.' Hier een infographic met interessante gevonden insights plus de voorspelde horecatrends voor 2015.

[Nielsen] Lidl loopt Aldi voorbij

3feb 201513:27
  • Food-en-retail
  • 14378 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Het marktaandeel van Lidl is in 2014 gestegen van 9 procent naar 9,7 procent. Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen in de laatste retailcijfers. Lidl-concurrent en prijsbeuker Aldi is het afgelopen boekjaar blijven steken op een marktaandeel van 7,4 procent.

Nieuwe AH XL Eindhoven vol technische innovaties

3feb 201509:18
  • Food-en-retail
  • 15852 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodIntroductieApps

nieuws Woensdag 4 februari opent in Eindhoven Albert Heijn XL. De supermarkt krijgt het grootste pick-up point in Nederland. Nieuw zijn ook de iPads op de koffietafel waarop de consument recepten kan vinden, en ook online producten kan bestellen. Voor de thuiskoks liggen in de schappen de benodigde producten. Dagna Hoogkamer, perswoordvoerder van AH noemt het een integratie van off- en online.

Amsterdam krijgt steeds meer pop-up stores

2feb 201511:15
  • Food-en-retail
  • 13664 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieWinkelen

nieuws Failliete winkels worden in Amsterdam steeds vaker gebruikt als pop-up store, met name in winkelgebieden buiten het centrum. Leegstaande panden worden op deze manier tijdelijk ingevuld. Bekende merken gebruiken de ruimte vaak als outlet, of om hun merk te positioneren. Starters gebruiken de ruimte om hun product of concept uit te testen.

Fisherman's Friend komt met gratis jubileumblikje

2feb 201510:49
  • Food-en-retail
  • 13686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodIntroductieCampagnes

nieuws Fisherman’s Friend - opgericht in 1974 - viert dit jaar het 40-jarig jubileum. Het sterke spul wordt gratis in een jubileumblikje verpakt. De introductie is onderdeel van een landelijke campagne. In Nederland worden jaarlijks meer dan 300 miljoen Fisherman's Friends gegeten. De slogan 'Sterk spul hè' werd in 1993 geïntroduceerd en is sindsdien uitgegroeid tot een van de klassiekers in de Nederlandse reclame en is onderdeel geworden van het dagelijks taalgebruik.

Librije's Zusje is beste nieuwkomer

2feb 201508:00
  • Food-en-retail
  • 8421 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodAwards

nieuws Het Amsterdamse restaurant Librije's Zusje is de beste nieuwkomer bij de eerste Restaurant Awards. De prijs richt zich op de beste nieuwkomer in de horeca. Librije's Zusje opende mei vorig jaar in het nieuwe Waldorf Astoria Hotel aan de Herengracht. Chef Sidney Schutte is voormalig chefkok van de Librije in Zwolle. Al een half jaar na de opening kreeg Librije’s Zusje twee Michelinsterren.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken