Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Bilder & de Clerq werkt samen met chefkoks

20jan 201515:01
  • Food-en-retail
  • 15744 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInspiratieCreatie

nieuws Eetwinkel Bilder & de Clercq gaat een samenwerking aan met chefkoks van bekende Amsterdamse restaurants. Samen selecteren ze de meest populaire en de gemakkelijkst na te maken gerechten van het menu. Als eerste lag maandag 19 januari het recept van de entrecote van restaurant Envy in de schappen. De vleesleverancier van Envy, levert ook het vlees aan Bilder & de Clerq. In februari levert Par Hasard – bekend als Frites uit Zuyd – een recept aan.

Einde Jaar tegen Voedselverspilling leidt tot actie

20jan 201510:06
  • Food-en-retail
  • 16383 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ActiesPolitiekFoodOnderzoek

nieuws De Alliantie Verduurzaming Voedsel heeft de resultaten van het Jaar tegen Voedselverspilling aan staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken overhandigd. Zo’n 20 kopstukken uit de sector deelden hun toekomstambities met de staatssecretaris. Het bedrijfsleven blijft ook in 2015 werken aan het terugdringen van voedselverspilling. Inzet voor 2015 is de bewustwording consumenten en monitoring. Dit jaar start een pilot.

Simon Lévelt groeit naar 42 winkels

20jan 201508:00
  • Food-en-retail
  • 10958 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenKlantMerkenFood

nieuws Simon Lévelt opende in 2014 vijf nieuwe koffie- en theespeciaalzaken. Inmiddels heeft de retailer 42 vestigingen. Ook de omzet van de Nederlandse winkels maakte een totale groei door van 6,9 procent. Dit komt - exclusief nieuwe winkels - neer op een groei van 2,9 procent. Het geheim van het succes is volgens Simon Lévelt de focus op het product, zonder daar allerlei franje omheen te verzinnen. Zo meldt het persbericht.

Westland Kaas en Veldhuyzen Kaas gaan samenwerken

19jan 201515:48
  • Food-en-retail
  • 10728 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TussenhandelMerkenFood

nieuws Met ingang van januari 2015 zijn de Nederlandse familiebedrijven Westland Kaas Groep B.V. en Veldhuyzen Kaas B.V. een internationale samenwerking aangegaan. Westland brengt haar logistieke exportactiviteiten en de distributie van een groot aantal landen onder bij Veldhuyzen Kaas. Doel van de samenwerking voor beide organisaties is om een nog sterkere positie op de wereldmarkt te realiseren, met speciale focus op het merk Old Amsterdam. Zo meldt het persbericht.

FoodQuake breidt platform uit met offline workshops

19jan 201512:02
  • Food-en-retail
  • 11567 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieInspiratieFood

nieuws Vorig jaar is de website FoodQuake gelanceerd. FoodQuake is een initiatief dat een overzicht biedt van alle goede, duurzame voedselinitiatieven in Nederland en daarbuiten. Onder het mom ‘shift happens’ laat FoodQuake zien dat goed voedsel aan terrein wint. Een jaar na de lancering telt de website nu 200 initiatieven en breidt FoodQuake haar activiteiten offline uit met workshops.

Tweede Kamer overweegt convenant tegen kiloknallers

19jan 201510:19
  • Food-en-retail
  • 9809 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenPrijsoorlogFood

nieuws Vorige week was er in de Tweede Kamer draagvlak om de supermarkten met 'politieke druk' tot een convenant 'Stoppen met Kiloknallen' te dwingen. Er lijkt sprake te zijn van misleiding. Het aantal kiloknallers is het afgelopen jaar namelijk met 19 procent gestegen. Na twee jaar van lichte daling komt het nu weer boven het niveau van 2011. Daarmee negeren de supermarkten afspraken die zij met het kabinet en andere partijen hebben gemaakt.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken