Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Lezerskorting 15 januari PIM - VMC congres- en lustrumfeest

11jan 201500:01
  • Algemeen
  • 24899 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementKennissessie

nieuws Het bestuur van PIM en VMC bieden lezers van MarketingTribune een korting van 45 euro op het aanstaande interessante vakinhoudelijke 'Mar+Com Past, Present & Future'-congres met aansluitend feest in het nagelnieuwe Amsterdam Theater. De prijs bedraagt 195 normaal, MT lezers betalen 150 euro. Kijk hieronder voor het complete programma en voor de speciale kortingslink.

Barrières tussen de kanalen komen verder te vervallen

9jan 201515:05
  • Food-en-retail
  • 22581 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • SalesWinkelen

nieuws Shopper marketeers moeten zich minder bekommeren om het controleren van de fysieke winkelervaring. Het wordt juist belangrijk om te beseffen dat barrières tussen aankoopkanalen verder gaan verdwijnen. Deze trend gaat in grote mate bepalen hoe de shopper zijn aankopen gaat doen en hoe shopper marketeers daarop moeten inspelen, meent shopper marketing-bureau The Mars Agency.

GfK signaleert lichte daling supermarktomzetten in 2014

9jan 201511:48
  • Food-en-retail
  • 21688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AccountabilityVerkoop

nieuws De totale omzet van Nederlandse supermarkten bedroeg in 2014 33,28 miljard euro. Dit is een daling van 0,1% ten opzichte van 2013. In december 2014 bedroeg de supermarktomzet 2,71 miljard euro. Dit is een daling van 0,1% ten opzichte van dezelfde maand in 2013. Dit blijkt uit cijfers van GfK.

Koffiedik Kijken 2015 vol voorspellingen en borrel toe

9jan 201510:37
  • Food-en-retail
  • 11881 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsEvenement

nieuws Het jaarlijkse Koffiedik Kijken is een evenement waarin spraakmakende sprekers hun voorspelling geven voor het komende jaar. Spraakmakend omdat ze het een en ander hebben gepresteerd binnen ons vak, maar volgens de organisatie vooral spraakmakend omdat ze een inspirerende mening hebben. De organisatie is van IAA, MWG en VEA. '#KDK2015' vond dit jaar plaats in de Escape Amsterdam, met als voorspellers Ashley Vinson (Twitter), Mark Woerde (Lemz), Matthijs Moeken (Jumbo Supermarkten) en Willem Albert Bol (De Persgroep).

[Ondernemer van de week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

9jan 201500:02
  • Food-en-retail
  • 15985 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInteractie

nieuws In het 45ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Nynke ten Napel, managing director en founder van het nieuwe pop-up winkelconcept Store for Brands. 'Store for Brands is eigenlijk het beste te vergelijken met een theater voor merken waar gemiddeld elke twee weken een nieuwe voorstelling van een merk plaatsvindt.'

Nieuw: vergeten boodschappen uit een vendingmachine

8jan 201514:55
  • Food-en-retail
  • 11548 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieWinkelen

nieuws Stel: je woont twaalf hoog. En op zondagmorgen komt je erachter dat je geen koffiemelk in huis hebt. Steeds meer supermarkten zijn op zondag open, maar dat betekent nog steeds dat je de trip naar de winkel moet maken. Een ondernemer in Vancouver zag een gat in de markt en begint nu een supermarktketen in de vorm van vendingmachines.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken