Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Consument ontdekt vuurwerk in Duitse supers - in totaal voor 65 miljoen euro de lucht in

31dec 201410:35
  • Food-en-retail
  • 20359 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenKlantVerkoop

nieuws Duitse supermarkten doen goede zaken met de verkoop van vuurwerk aan Nederlandse klanten. Bij verschillende retailers in de grensstreek stonden de Westerburen in de rij. Vakblad Distrifood spreekt van een 'stormloop op vuurwerk Duitse supers'. Dat blijkt uit een korte rondgang van de retailtitel bij verschillende supermarkten in Noordrijn-Westfalen. De branchevereniging van vuurwerkverkopers denkt dat er dit jaar voor circa €65 miljoen aan legaal vuurwerk zal worden verkocht, evenveel als vorig jaar. De Duitse omzet zit niet in deze cijfers.

Jumbo realiseert 26 procent groei consumentenomzet in 2014

30dec 201414:29
  • Food-en-retail
  • 16020 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws De consumentenomzet van Jumbo Supermarkten groeide in 2014 met 26 procent tot €4.823 miljard. Uiteraard voor een belangrijk deel als gevolg van de ombouw van C1000. En waar de markt 0 procent groei realiseert, steeg de autonome groei van Jumbo met 3,5 procent.

Pioniersdorp geeft wie meewerkt korting

30dec 201408:59
  • Food-en-retail
  • 11826 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieMarketing

nieuws Vorig seizoen kusten drie Amsterdamse ondernemers naar eigen zeggen een verlaten middeleeuws dorp in het heuvelachtige oosten van Toscane weer tot leven. Negentig dagen boden zij daarin vervolgens een vakantieverblijf met een jong spontane service en vele lokale lekkernijen. Vanwege het succes zal het dorpje in 2015 een permanenter karakter krijgen met hulp van de gasten, melden ze nu. 'Die kunnen rekenen op korting of zelfs een gratis verblijf wanneer ze daadwerkelijk meehelpen om het bergparadijs Borgo di Gello verder uit te bouwen. Handige Harry’s betalen daarom niets, activo’s driekwart van het tarief en voor diegenen die ultiem willen relaxen - helemaal prima - geldt het gewone tarief.'

Food Inspiration Magazine over eet- & horeca-trends in 2015

29dec 201409:16
  • Food-en-retail
  • 17554 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodLeverancierTrends

nieuws Het nieuwe Food Inspiration Magazine blikt vooruit op 2015. 'Wereldwijd verschijnt er een nieuw slagersras op het toneel: de boutique butcher. Vernieuwende ondernemers die het oude ambacht in ere herstellen met onnavolgbare kwaliteit. Ook lichten we de single booze bars uit. Deze ondernemers begrijpen de kracht van een beperkt aanbod en zetten kennis en expertise in als troef. En een vooruitblik op Horecava 2015. Welke innovaties, workshops en presentaties mag je echt niet missen?' Volgers van MarketingTribunes platform Food&Retail kunnen het nieuwe digizine hier gratis doorbladeren.

Reclame-icoon Harry Piekema na 10 jaar weg bij Albert Heijn

28dec 201417:10
  • Food-en-retail
  • 11266 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaCampagnes

nieuws Vanavond neemt de populaire supermarktmanager meneer Van Dalen afscheid van het Nederlandse publiek. Harry Piekema, die acteur die de gezichtsbepalende 'meneer Van Dalen' speelt, vindt het na tien jaar tijd voor nieuwe uitdagingen en figureert komende dagen voor het laatst als de bekende supermarktmanager in een speciaal samengestelde afscheidscommercial, die hieronder te zien is. Heel toepasselijk gaan tegelijk de tissues in de aanbieding.

Kerst bij Albert Heijn: meest gezocht en gekocht

24dec 201415:14
  • Food-en-retail
  • 27489 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Een ruime meerderheid van de kerstvierders kookt dit jaar minimaal één van de kerstdagen zelf thuis. Het meergangendiner is daarbij het meest geliefde kerstdiner. Maar liefst 90% van de kerstkokers probeert een nieuw kerstmenu uit. Veel kokers halen hun inspiratie voor het kerstdiner uit Allerhande*. Afgelopen weekend bezochten meer dan een half miljoen mensen ah.nl, meldt AH. 'De online bezochte recepten en kookvideo’s geven een goede indruk wat er deze kerst gegeten wordt. De frambozen-ijstaart met pistachenoten zal op veel kersttafels de show stelen. Verder is de garnalencocktail populair en is en blijft de feeststol het best verkochte kerstproduct in de supermarkt.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken