Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

'Landbouw moet af van grondgebondenheid'

23dec 201409:18
  • Food-en-retail
  • 14480 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • LeverancierFood

nieuws Tijdens de Food Valley Expo betoogde Aalt Dijkhuizen dat grootschalige productie en nieuwe technologie nodig is om de wereldbevolking te kunnen blijven voeden. Dat we veel meer moeten produceren is wel duidelijk. En dat daar nieuwe technologie voor nodig is ook. Maar dat het ook grootschaliger moet is nog maar de vraag. De oplossingen van Dijkhuizen gaan namelijk uit van het maximaliseren van de opbrengst per hectare.

Consumentenbond noemt nieuwe reclamecode 'zoethoudertje'

22dec 201415:32
  • Food-en-retail
  • 18241 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOPolitiekReclameFood

nieuws De Consumentenbond noemt de Nieuwe Reclamecode Voedingsmiddelen een zoethoudertje. 'Door alle uitzonderingsbepalingen in de code zullen kinderen nog steeds veelvuldig worden blootgesteld aan marketing voor ongezonde levensmiddelen.' De aanpassing van de Reclamecode voor Voedingsmiddelen lijkt een vooruitgang, maar door alle uitzonderingsbepalingen is het dat volgens de Consumentenbond niet. De Consumentenbond, dat zelf in het bestuur van de SRC zit, gaat daarom zijn bezwaren voorleggen aan staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid).

'In 2024 zijn alle promotie-problemen opgelost'

22dec 201410:00
  • Food-en-retail
  • 15438 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • DoelgroepenWinkelen

nieuws Van de honderd winkelvloeracties lopen er ongeveer 25 stuk in de praktijk. Winkelpersoneel begrijpt de opbouw van de display niet goed, het promotiemateriaal staat op de verkeerde plek, noem maar op. Die problemen zijn grotendeels terug te voeren op miscommunicatie tussen handel en industrie. Er is goed nieuws, want in 2024 zijn al die problemen opgelost, waarmee er een meeromzet vrijkomt van 1 miljard euro.

Dirk verdubbelt aantal weg te geven kersttassen

20dec 201410:17
  • Food-en-retail
  • 22710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOPRFood

nieuws Retailer Dirk van den Broek deelt dit weekend in plaats van de aangekondigde 500 gevulde boodschappentassen ter waarde van 50 euro per stuk nu 1000 tassen uit. Dirk deed via flyers in de winkels (zie onder) en via Facebook een oproep om mensen te nomineren voor een gevulde Dirk Kersttas. 'Wij zijn op zoek naar verhalen over mensen de het afgelopen jaar voor jou het verschil hebben gemaakt.' De reacties waren overweldigend, zegt Dirk. Bijna 10.000 mensen hebben gereageerd. Reden om het aantal kadotassen nu te verdubbelen. De actie zonder inzet van massamedia kan rekenen op veel sympathie.

'Een magische Kerst begint in het winkelcentrum'

19dec 201416:24
  • Food-en-retail
  • 23193 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • DoelgroepenWinkelen

nieuws De belangrijkste maand van het jaar voor de detailhandel is in volle gang. Als vanouds ademen de winkelstraten alleen nog maar Kerst. Niet alleen de etalages overtreffen elkaar, ook de winkelstraten zelf zijn soms spectaculair versierd. Winkeliers spelen daarmee in op de steeds groter wordende drang van Nederlandse consumenten naar beleving in de winkel en het winkelgebied. Winkeliers verwachten deze kerstperiode volgens Detailhandel Nederland een extra omzet die vergelijkbaar is met de verwachte extra omzet van vorig jaar, zo’n 800 miljoen euro in de plus. Een groot deel daarvan wordt naar verwachting komend weekend behaald.

Sissy-Boy opent grote zaak in Zwolle

19dec 201415:05
  • Food-en-retail
  • 23145 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenIntroductie

nieuws Sissy-Boy opent vandaag een grote nieuwe zaak in Zwolle. Het motto ‘LIFE designed with Sissy-Boy’ staat centraal in de winkel van maar liefst 278m2, waar zachte kleuren de boventoon voeren, maar het pand toch een ruwe uitstraling heeft. De nieuwe winkel, een winkelconcept van het architecten duo Ina & Matt, is een warenhuis in het klein waar de hele familie terecht kan. Je vindt er volgens het lifestylemerk bijzondere ‘vintage finds’, objecten met een verhaal. Van kinderbedden tot antieke spiegels. Van vloerkleden tot aan de onlangs gepresenteerde nieuwe verzorgingslijn van Homeland. Het fashion designteam heeft de collecties een frisse nieuwe signatuur gegeven die past bij het Sissy-Boy van nu.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken