Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Gouden tips voor instore-kerstsucces

19dec 201411:51
  • Food-en-retail
  • 17030 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementCreatie

nieuws Kerstmis betekent gezelligheid, lekker eten, maar ook winkelstress. Hebben specialisten op de valreep nog een opsteker voor de komende dagen? Wat is het recept voor een geheid kerstsucces?

[Ondernemer van de Week] Renee Pater - oprichter Bbrood bakkerijen

19dec 201400:01
  • Food-en-retail
  • 14556 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewFood

nieuws In het 44ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Renee Pater, mede-oprichter van de succesvolle familieketen Bbrood-bakkerijen, dat zij zelf schrijven in kapitalen. Dit merk is o.a. bekend van de biologische speltbroden die onder andere in de eigen zaken en via alle twaalf Marqt-filialen worden verkocht, bekend door de vestigingen in Afrika en door speciale bak-edities zoals de j.l. kruidnoten. 'Voor ons is een biologisch keurmerk niet genoeg.'

[Voorpublicatie] 'De shopper in foodservice'

18dec 201415:00
  • Food-en-retail
  • 17372 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekKlantenWinkelen

nieuws Category management wordt door steeds meer leveranciers en formules in foodservice toegepast om groei te realiseren. Organisaties in deze markt hebben dan ook steeds beter inzicht in welke producten op welke momenten in welke outlet worden gekocht. Maar antwoorden op de vragen wie (niet) koopt en waarom zij (niet) kopen zijn er vaak nog niet. En juist deze antwoorden zorgen dat je als leverancier én formule het verschil kunt maken. Het integreren van shopperinzichten binnen het proces van category management is dan ook een noodzakelijke ontwikkeling, vonden Janka Dekker en Minouk Dames. Ze schreven er een boek over: 'De shopper in foodservice', dat vandaag wordt gelanceerd.

Non food maakt shopper marketing-inhaalslag

18dec 201411:52
  • Food-en-retail
  • 11943 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodWinkelen

nieuws Levensmiddelenfabrikanten hebben lange tijd het shopper marketing-werkveld gedomineerd. Dat was misschien logisch gezien de aankoopfrequentie van hun producten, maar deze periode van suprematie is nu toch echt voorbij. Ook fabrikanten van duurzame gebruiksgoederen beginnen een duchtige partij mee te blazen.

Consument heeft geen idee hoeveel calorieën hij eet

18dec 201408:59
  • Food-en-retail
  • 10670 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantFood

nieuws December is de maand waarin we meestal te veel eten. De reden om in de Foodmonitor van Food for Food en Trendbox eens stil te staan bij de vraag hoeveel men denkt per dag gemiddeld aan calorieën te eten. Wat blijkt? Een meerderheid van de Nederlanders heeft geen idee hoeveel calorieën ze op een dag eet.

Kerstcampagne Knorr-vleessauzen van start

17dec 201411:44
  • Food-en-retail
  • 15447 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesFood

nieuws Denk je aan Kerst, dan denk je volgens Knorr aan lekker eten, dat er ook nog eens heerlijk uitziet op tafel. 'Een bijzonder stukje vlees verdient de allerlekkerste saus en daarom geeft Knorr dit jaar extra inspiratie voor het kerstmenu van 2014. De uitgebreide campagne over hun overheerlijke sauzen is net van start gegaan.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken