Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Hamilton Bright branchewinnaar bij De Succesfactor

15dec 201411:57
  • Food-en-retail
  • 11893 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsKlant

nieuws De onderneming Hamilton Bright is door de Nominatiecommissie van de 'Nationale Business Succes Award' uitgeroepen tot branchewinnaar in de Marketingadviesbranche. Hamilton Bright zet zich in voor merkfabrikanten door aankoopgedrag van consumenten te beïnvloeden. Om dit te bereiken biedt de Hamilton Bright Group een aantal gespecialiseerde diensten die garant moeten staan voor kwalitatief maatwerk op het gebied van sales, brand activation, Category Management & market intelligence.

[Foodmonitor] Consument tevreden over diervriendelijkheid

15dec 201409:31
  • Food-en-retail
  • 10759 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Driekwart van de Nederlanders vindt dat de diervriendelijkheid van het voedsel in Nederland goed is, of zelfs is verbeterd ten opzichte van tien jaar geleden. Dat blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en Trendbox. De consument is dus tevreden met het aanbod en heeft geen aanleiding om hiervoor zijn voedselkeuze aan te passen. Deze houding maakt het moeilijk om bijvoorbeeld de transitie van 0- naar 1-, 2- of zelfs 3-sterrenvlees terug te verdienen.

Bekijk nieuwe Food Inspiration Magazine over online tools en andere kooktrends

12dec 201414:52
  • Food-en-retail
  • 33353 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InspiratieFoodContent

nieuws Er is een discussie gaande, want hoe kijken we aan tegen technologie in de keuken? Kiezen we voor online tools, bijzondere apparaten en misschien wel een keuken in de vorm van een laboratorium of blijven we bij mes, vlam, pan en het brein van de chef? Deze thematiek komt aan de orde in het prikkelende, nieuwe Food Inspiration Magazine, dat volgers van MarketingTribunes platform Food&Retail hier gratis kunnen doorbladeren. Ervaar, kijk, luister en geniet!

Action opent 500e winkel en gaat dat vieren

12dec 201412:29
  • Food-en-retail
  • 25504 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenZakelijk

nieuws Action, de grootste non-food discount retailer van Europa en ‘Retailer of the Year Europe 2014-2015’, opende haar 500e winkel. Deze is gevestigd in Kortrijk in België. In totaal opent Action deze week 11 nieuwe vestigingen. Dit is in de historie van Action het grootste aantal winkels dat ooit in een week is geopend, meldt de retailer trots. De nieuwe locaties bevinden zich in alle landen waar Action op dit moment gevestigd is, te weten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.

[Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie ING retail Nederland

12dec 201400:01
  • Food-en-retail
  • 19087 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesInteractie

nieuws In het 43ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie ING retail Nederland. Zij is betrokken bij de nieuwe ING-campagne ‘leren omgaan met geld’. De volgende crossmediale campagne gaat in januari 2015 live. 'Het bereik dat we hebben weten te realiseren, is met meer dan een miljoen views erg goed te noemen.'

Spa en Breda werken samen om water drinken te stimuleren

11dec 201415:16
  • Food-en-retail
  • 12730 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InteractieFood

nieuws In de Bredase wijk Heuvel werken de gemeente Breda, GGD West-Brabant en Spa Nederland de komende maanden samen om het drinken van water onder jongeren van 0-12 jaar te stimuleren. Via onderzoek brengen ze in kaart welke specifieke kansen er zijn om jongeren te helpen een gezondere leefstijl te ontwikkelen. Zo ontstaat er inzicht in de sociale omstandigheden van de kinderen en de positieve rol die scholen, sportclubs, ouders en bedrijven kunnen spelen. Er wordt gesproken van 'een publiek-private proeftuin met landelijk bereik.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken