Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[storytelling] Sterrenchef Klein Nijenhuis maakt recept McDonald's met Angus beef

15jun 201712:23
  • Food-en-retail
  • 11269 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantenFoodInspiratie

nieuws Angus beef heeft de laatste jaren een flinke opmars gemaakt. Restaurants zetten het gemarmerde vlees graag op de menukaart. Bij McDonald’s is Angus beef het hoofdingrediënt van de Maestro Burger Angus Beef. De malse aanwinst valt bij veel gasten in de smaak, maar roept soms ook vragen op, bijvoorbeeld over de kwaliteit en de herkomst. In de nieuwste aflevering van de Food docuserie van McDonald’s gaan tv-kok Hugo Kennis en sterrenchef Steven Klein Nijenhuis op onderzoek uit: een mooie manier van storytelling die het merk meteen een ambachtelijker imago geeft.

[whitepaper] 'Kansen voor groothandel in circulaire economie'

15jun 201709:03
  • Food-en-retail
  • 5673 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketingInterview

nieuws Dankzij internet hebben producenten nu zelf toegang tot lokale markten. Ze kunnen hierdoor vaker direct aan de eindklant leveren (‘direct to consumer’), uiteraard met gevolgen voor de prijsstelling. Voor retailers geldt hetzelfde, ook zij kunnen rechtstreeks afnemen bij producenten. Hierdoor zijn ze steeds minder bereid te betalen voor groothandelsdiensten. Resultaat: een ‘race to the bottom’, stelt Henk Hofstede, Sector Banker Retail bij ABN Amro. 'Wil je als groothandel geen dozenschuiver worden, dan zul je in de keten waarde moeten toevoegen.'

Vier keer zo veel bierbrouwers in 10 jaar mede door opkomst 'micro-breweries'

14jun 201715:04
  • Food-en-retail
  • 10103 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketingFood

nieuws Qua aantal zijn de bierbrouwerijen in Nederland is de afgelopen tien jaar verviervoudigd. Deze toename komt vooral door een sterke groei van het aantal eenmanszaakjes, blijkt uit verse cijfers over bierbrouwerijen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Thuisbrouwen en micro-breweries zijn de trend. Het omzetaandeel speciaalbier in supermarkt stijgt.

IJskoud op pad met Heineken Coolbag

13jun 201714:39
  • Food-en-retail
  • 8100 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingBelow the line

nieuws - Een heerlijk dagje op het strand vertoeven of een warme zomerse avond met vrienden in het park doorbrengen en geen grote koelbox mee willen slepen? Heineken introduceert de Heineken Coolbag: een comfortabele koeltas waar je mee gezien kan worden deze zomer en jou dat heerlijke verfrissende en verkoelende Heineken-moment bezorgt. 'Want zeg nu zelf: bier is ijskoud toch het allerlekkerst?', aldus de brouwer. De Heineken Coolbag is vanaf deze week verkrijgbaar in de supermarkt bij aankoop van een Heineken 8-pack blik.

[interview] European marketing director Bram Meijer over Tivall-opvolger Garden Gourmet: 'vegetarisch is hot'

13jun 201708:58
  • Food-en-retail
  • 10698 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewFoodInnovatie

nieuws Garden Gourmet, uit het merkportfolio van Nestlé en voorheen bekend in Nederland als Tivall, is volledig vernieuwd en wil met de nieuwe merknaam 'inspireren om meer van het goede uit de natuur te eten.' Garden Gourmet heeft de ambitie om de vegetarische revolutie in Nederland nu echt op gang te brengen, vertelt marketing director Bram Meijer. 'Het aanbod van Garden Gourmet sluit dan ook perfect aan bij de wens van 67% van de Nederlanders om minder vlees en meer plantaardige producten te eten. Dit is immers goed voor het milieu en voor de gezondheid. Als gevolg van de flexitarische food trend, is er steeds meer vraag naar vleesvervangers. Op naar minder vlees als de standaard in Nederland.'

Leidsche Rijn zet handige Bringme-boxenwand bij Jumbo

12jun 201711:01
  • Food-en-retail
  • 11471 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodWinkelen

nieuws Nieuwbouwwijk Leidsche Rijn Centrum vlakbij Utrecht krijgt een wand met boxen van 'Bringme'. Deze wand wordt geplaatst in de entreeruimte van een Jumbo Foodmarkt, die ook buiten reguliere openingstijden open is. De boxen kunnen door bewoners en bezoekers van Leidsche Rijn Centrum gebruikt worden om hun pakketten te laten bezorgen en verzenden: een nieuwe stap in de bezorgrevolutie die over Nederland waait.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken