Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Sligro bereikt chefs en klant met bekroond B2B-platform

26nov 201409:16
  • Food-en-retail
  • 14899 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StorytellingAwardsFood

nieuws 'Het online platform Foodbrigade van Sligro is én succesvol in termen van inhoud en bereik (ruim 100.000 bezoekers, vrijwel alle sterrenchefs in NL zijn organisch het platform gaan volgen) én omvat vrijwel alle aspecten van contentmarketing anno 2014', oordeelde de jury van de Content Marketing Awards 2014 recent. Sligro kreeg een felbegeerde Zilveren Award en bekroningen in de categorie 'Beste Infographic', 'Beste Contentplatform' en een nomintie voor 'Beste inhoud'. Naar aanleiding van dit succes, stelt platform Food & Retail van MarketingTribune vier vragen aan Jeroen Mariën, e-commerce manager bij Sligro.

Jumbo komt met huismerk klimaatneutrale koffie

25nov 201415:28
  • Food-en-retail
  • 12804 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFood

nieuws Jumbo Supermarkten introduceert als eerste retailer van Nederland klimaatneutrale koffie. Door een programma in Ethiopië, in samenwerking met Stichting Max Havelaar, biedt Jumbo haar klanten naar eigen zeggen vanaf deze week 'uitstekende kwaliteit koffie -waar je bewust van kan genieten- die niet alleen biologisch en Fairtrade gecertificeerd, maar ook klimaatneutraal is.'

Keuzestress bij kiezen zorgpolis

24nov 201415:20
  • Food-en-retail
  • 14344 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingProducten en diensten

nieuws Ruim 1300 verschillende soorten zorgpolissen zijn er voor 2015 beschikbaar. Marketeers van zorgverzekeraars denken met dit unieke spectrum fijn veel keuze te bieden. Onder de beoogde verzekerden heerst echter het gevoel dat zij door de bomen het bos niet meer kunnen zien, een half miljard reclamebudget ten spijt.

'Zwarte Pietdiscussie brengt Sinterklaasomzet naar record'

24nov 201411:28
  • Food-en-retail
  • 13675 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementKlant

nieuws De winkeliers van Nederland verwachten dit jaar 530 miljoen euro aan extra omzet te genereren. Dat is een stijging van 3% ten opzichte van vorig jaar (515 miljoen euro). Dat blijkt uit onderzoek van Detailhandel Nederland. Deze stijging is toe te schrijven aan de toenemende belangstelling voor het oer-Hollandse feest als gevolg van de discussie over Zwarte Piet. Ook het gestegen consumentenvertrouwen draagt bij aan de positieve stemming van winkeliers.

[Voorpublicatie] Unilever VP Annemarieke de Haan in nieuwste boek Aerden

24nov 201409:31
  • Food-en-retail
  • 14081 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnderscheidingPersonalia

nieuws Onlangs kreeg secretaris generaal Riedstra van Infrastructuur en Milieu het eerste exemplaar van 'Jonge Leiders' uitgereikt op Paleis t Loo tijdens de Young Captains Award ceremonie (YCA) in aanwezigheid van meer dan 200 captains of industry. Mediaman Onno Aerden schreef het boek, waarin diepte-interviews en tips staan met toonaangevende jonge topmarketeers en ondernemers. Exclusief voor MarketingTribune: voorpublicatie van het gesprek met Annemarieke de Haan (1976), vice president Refreshment en Home & Personal Care bij Unilever Benelux en YCA-winnaar 2013.

Bloomon verrast sector met bloemenabonnement

21nov 201415:17
  • Food-en-retail
  • 22034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebwinkelKlanten

nieuws Met de lancering van het online bloemenabonnement Bloomon hoeft de consument niet langer naar de bloemist, supermarkt of tankstation voor een boeket, maar worden de bloemen gratis in de avonduren aan huis bezorgd. 'Doordat Bloomon haar bloemen direct afneemt van de kweker zijn de bloemen bovendien verser dan een traditioneel boeket', melden de 30-jarige oprichters trots.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken