Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Hennes & Mauritz betrekt Bonneterie

2okt 201413:15
  • Food-en-retail
  • 18034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkWinkelen

nieuws Hennes & Mauritz betrekt landelijk de Bonneteries, het oude warenhuis dat zoals eerder bekend werd gaat sluiten. De Zweedse kledingretailer opent volgend jaar flagshipstores in de vrijkomende ruimten te Amsterdam en Den Haag. H&M heeft daartoe een langjarig huurcontract afgesloten met de familie Koster, de directie achter de Bonneterie, die de twee monumentale panden nog altijd beheert en dus zal blijven beheren.

Merkwaarde Zalando verheugt beurshandelaren

2okt 201410:11
  • Food-en-retail
  • 19720 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • BuyingcycleWeb

nieuws Dat je uit niets een merk kan bouwen met een goede marketingstrategie, een stevige campagne ondersteund door de juiste techniek en klantenservice, bewijst het Duitse Zalando. Dit schoen- en fashionmerk werd deze week voor 21,50 euro per aandeel naar de beurs gebracht en opende op 24,10 euro. Omstreeks 10.00 uur j.l. woensdag was de flinke koerswinst weer wat gezakt en stond het aandeel bijna 4 procent in de plus op 22,37 euro. De ook in Nederland bekende webwinkel bestaat slechts zes jaar en is nu al de grootste verkoper van kleding via internet van Europa.

Food Inspiration Magazine: voeding als groene apotheek

1okt 201411:55
  • Food-en-retail
  • 21728 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InteractieFoodStorytelling

nieuws Met stijgende obesitascijfers en daaraan gerelateerde ziektes worden we ons steeds bewuster van de impact van voeding op onze gezondheid. Steeds meer chefs kijken daarom - naast smaak, presentatie, textuur en geur - naar de nutriënten en het effect van voeding op het lichaam. Voeding als groene apotheek. Het fraaie digizine Food Inspiration Magazine wijdt er de nieuwe editie aan. Blader het met deze exclusieve link gratis door en geniet.

Eerste verpakkingsvrije winkel in Nederland

1okt 201409:14
  • Food-en-retail
  • 10049 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PackagingWinkelen

nieuws Het tijd voor een verpakkingsvrije winkel, vindt Wim van Dijk. Hij is de eerste Nederlander die in de zomer van 2015 de eerste, volledige verpakkingsvrije winkel in Nederland wil openen: Bag&Buy. Als er tenminste via crowdfunding voldoende geld wordt opgehaald. In ondermeer Duitsland is een vergelijkbare winkel al een groot succes. De weerzin tegen al dat plastic, papier- en glasafval en de daardoor noodzakelijke wekelijkse gang naar de glasbak, papier- en plastic container groeit onder bewuste consumenten. Wordt 'Bag & Buy' daarop een antwoord?

'Fabrikanten moeten melden wat gezonde hoeveelheid is'

30sep 201409:00
  • Food-en-retail
  • 9971 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws De consument is bij voedingswaren het spoor bijster als het om 'normale porties' gaat. 'De overheid moet fabrikanten verplichten op verpakkingen te vermelden wat een gezonde hoeveelheid is', meldt Het Parool, de frisbakken VU-professor Ingrid Steenhuis citerend. Het Voedingscentrum zou volgens haar moeten vaststellen wat normale porties zijn. De huidige vaagheid leidt tot extra veel dikzakken in Nederland.

Hema lanceert bijzondere MOAM-collectie

29sep 201410:15
  • Food-en-retail
  • 13224 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Vanaf vandaag ligt een door vier ontwerpers bedachte en nogal hippe kledingcollectie in de schappen van de Hema. Het gaat om een twintigdelige collectie die comfortabel moest zijn en geschikt voor de Nederlandse consument. MOAM Collective, de makers, is een club die staat voor MOde AMsterdam. Fashion-veteranen Frans Molenaar en Claes Iversen begeleidden het jonge MOAM-kwartet.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken