Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Teradata optimaliseert voorraad retailer

20aug 201415:00
  • Food-en-retail
  • 18132 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Big dataVerkoop

nieuws Teradata, gespecialiseerd in analytische data platformen, applicaties en diensten, introduceert de nieuwste versie van Teradata Demand Chain Management. Deze software voorspelt nauwkeurig de consumentenvraag en synchroniseert het vermogen van de retailer om hieraan in elk verkoopkanaal te kunnen voldoen. Hema gebruikt deze software al.

Jumbo opent eind dit jaar webshop

20aug 201414:15
  • Food-en-retail
  • 17525 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodWebE-commerceWinkelen

nieuws Jumbo biedt nog dit jaar klanten de mogelijkheid online boodschappen te doen. Momenteel zijn er onderhandelingen gaande met leveranciers. Laura Valks, woordvoerder Jumbo: ‘De gesprekken zijn onderdeel van de voorbereidingen die we treffen om later dit jaar live te gaan met onze e-commerce activiteiten.’

Consumentvertrouwen daalt in augustus

20aug 201412:00
  • Food-en-retail
  • 15537 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ConsumentenWinkelenOnderzoek

nieuws De stemming onder consumenten in Nederland is in augustus verslechterd. De CBS indicator die het consumentenvertrouwen meet, daalde in augustus met 4 punten tot min 6. In juli was het nog min 2. Daarmee is het vertrouwen - na drie maanden ongewijzigd te zijn - weer verslechterd. De daling hangt volgens het statistiekbureau mogelijk samen met de gespannen internationale politieke situatie.

Vier webshops genomineerd voor Webshop 2014

20aug 201409:46
  • Food-en-retail
  • 14072 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebwinkelAwardsOnline

nieuws De vier webshops die dit jaar gaan strijden om de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014 zijn bekend. De genomineerde webshops: Coolblue.nl, Drukwerkdeal.nl, HelloFresh.nl en Vente-Exclusive.com. De jury, gecoördineerd door vereniging Logistiek management en onder voorzitterschap van Egbert Guis (TNO), heeft de afgelopen maanden de vier genoemde webshops geselecteerd uit alle aanmeldingen en de logistieke prestaties van deze webshops onderzocht.

Herintroductie Tjolk past bij retrotrend

19aug 201414:30
  • Food-en-retail
  • 17092 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieMerkenFood

nieuws Tjolk, het bekende kinderdrankje uit de jaren 80, komt terug in het supermarktschap. Producenten mikken op nostalgische gevoelens bij de doelgroep die deze producten nog uit hun jeugd kennen. Hero haalde al eerder het merk De Betuwe jam uit de vergetelheid en snoepfabrikant Copar had recent de herintroductie van de ouderwetse Rang zuurtjes en overweegt nu BenBits weer in het schap te zetten.

Auto Trader en Porsche introduceren occasionplatform

19aug 201410:23
  • Food-en-retail
  • 20292 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantenserviceWebVerdienmodellenOnline

nieuws Auto Trader en Porsche introduceren een nieuw occasionplatform: PorscheTrader.nl. Autobedrijven, handelaren en particulieren bieden op de site occasions aan voorzien van een onafhankelijk keuringsrapport van een officiële Porsche dealer.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken