Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

'Chef het Samen met Tomaat' bekroond tot Beste kinderkookboek van de wereld

30mei 201710:46
  • Food-en-retail
  • 10564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketingAwards

nieuws De Nederlandse creatie 'Chef het Samen met Tomaat' is zojuist uitgeroepen tot Beste kinderkookboek van de wereld, tijdens de Gourmand World Cookbook Awards. Die werden dit jaar in de Chinese stad Yantai gehouden. Rond de 500 chefs, uitgevers en kookboekenauteurs uit tientallen landen waren aanwezig en er werden bijna 10.000 kookboeken ingezonden.

Nederlanders drinken miljoenen liters minder melk

30mei 201709:52
  • Food-en-retail
  • 9929 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrends

nieuws Ging in 2013 nog 810 miljoen liter melk (houdbaar en vers) en 284 miljoen liter zuiveldrank over de toonbank, in 2017 was dat respectievelijk 747 liter en 264 liter, laten cijfers van onderzoeksbureau IRI zien. Veranderende consumptiepatronen die de foodmarketeer dient te volgen: de Nederlandse melkconsumptie daalt met miljoenen liters.

Rotterdam wil bezorgbrommers kwijt - pleidooi voor sportieve en schone distributie

29mei 201710:45
  • Food-en-retail
  • 9290 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPolitiek

nieuws Rotterdam wil dat restaurants en retailformules die maaltijden bezorgen, stoppen met het gebruik van vervuilende brommers en scooters. De Maasstad komt naar verwachting voor komende zomer 2017 met een plan van aanpak. Wethouder Pex Langenberg van Mobiliteit en Duurzaamheid constateert een toename van de bezorging per brommers die walmend door de stad ronken. In verschillende steden is men al ver met minder vervuilende distributie, zoals per electra-vervoer of op de fiets. De P van Place uit de marketingmix moet schoner en sportiever: een landelijke trend.

Plus sluit pact met kookzender 24Kitchen

26mei 201711:14
  • Food-en-retail
  • 21498 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Retailer Plus gaat nauw samenwerken met de kookzender 24Kitchen. Het opmerkelijke retail/medium-pact is vanaf deze week zichtbaar op televisie, online en op de winkelvloer. Zo krijgen zowel de retailmarketing als de kijkcijfers een impuls en wordt voortaan 'kookinspiratie via meerdere kanalen' geboden.

Dr. Oetker laat 100-jarigen Taart van de Eeuw maken

24mei 201709:00
  • Food-en-retail
  • 16333 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Drie honderdjarigen bakten als Oetker-pr stunt 'de Taart van de Eeuw'. Op basis van ’s werelds eerste échte taartdiagram werden lievelingssmaken, voorkeursversieringen en favoriete feestkleuren verenigd in een imposante taart. Dr. Oetker vroeg in het kader van haar honderdjarig bestaan in Nederland bovendien 5.000 thuisbakkers naar hun 'watertand-wensen op gebaksgebied' en het resultaat noemt men op z’n zachtst gezegd smaakmakend. De actie moet de marketing van het jarige foodmerk een zetje geven en de nodige free publicity.

Blind brake-reissite met verrassingsbestemmingen Srprs.me blijkt succes

19mei 201716:20
  • Food-en-retail
  • 31224 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingConcepten

nieuws Srprs.me is een Nederlandse reisorganisatie met de missie om spontaniteit terug te brengen in reizen. Reizigers gaan op ‘blind break’, ze ontdekken pas op het vliegveld waar ze heen reizen. Sinds de start in 2014 reisden er al 50.000 mensen met hun bestemming als verrassing. Nu blijkt tijdens de uitreiking van de jaarlijkse European Tech30 competitie van The Next Web dat Srprs.me is uitgeroepen tot een van de 30 snelstgroeiende tech-bedrijven van Europa. Voor deze competitie worden elk jaar bedrijven genomineerd door The Next Web in samenwerking met Adyen.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken