Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Forse groei halalmarkt - Halal2Home beoogt landelijke distributie

17mei 201709:01
  • Food-en-retail
  • 12490 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrendsLeverancier

nieuws Het vorige week gelanceerde Halal2Home heeft plannen om binnen een half jaar op te schalen naar meerdere Nederlandse steden. De oprichters van de online halal super rijden nu nog zelf met bezorgfietsen in Amersfoort en Soest. De lancering komt kort na het nieuws over de explosieve toename van verkoop van halalvlees in Nederland.

Webshops pakken 13 procent meer omzet in maart

16mei 201715:35
  • Food-en-retail
  • 15470 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnderzoek

nieuws Het is momenteel stuivertje wisselen tussen multichannelers en pure players in wie de meeste omzetgroei heeft in een maand. Nederlandse webwinkels zetten in maart overall 13 procent meer om dan vorig jaar, dezelfde groei als in februari, meldt het CBS

Blokker Holding ceo Meijer: 'Door volledige focus op Blokker blijft dit retailmerk van belang'

16mei 201711:06
  • Food-en-retail
  • 13508 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Blokker Holding heeft besloten zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys[1], Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) zullen worden verkocht. Deze strategiewijziging leidt er toe dat in de komende periode circa 1.900 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Ceo Casper Meijer van Blokker Holding reageert: 'Deze focus zal er toe leiden dat Blokker met een goed assortiment van belang is en blijft voor haar klanten online en in de winkels.'

Hak maakt stap naar vegetarisch koelschap

16mei 201709:20
  • Food-en-retail
  • 9260 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws Groentemerk Hak brengt voor het eerst in het 65-jarige bestaan van het bedrijf een serie producten op de markt die straks niet in het conserven-, maar juist het koelschap te vinden zijn. Het gaat om twee verse bonenburgers en een bonenworst, die 100% vegetarisch en plantaardig zijn. De nieuwe producten passen daarmee volgens Hak perfect in de huidige foodtrends: pure producten zonder onnodige toevoegingen en meer plantaardig eten. Marketeer Nicole Freid: 'Onze bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten.'

Vifit lanceert Vifit Sport

15mei 201715:38
  • Food-en-retail
  • 11469 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMarketing

nieuws Vifit lanceert Vifit Sport, een nieuwe lijn proteïnerijke producten voor iedereen die met (sport)voeding actief wil bijdragen aan zijn of haar sportieve prestaties. Vifit Sport helpt alle sporters - van hardlopers en wielrenners tot roeiers - om zichzelf elke training te verbeteren en hun sportieve doelen te bereiken en doorbreekt daarmee het idee dat sportvoeding alleen voor bodybuilders en topatleten relevant is, aldus het zuivelmerk.

Nederlander doet zuinig aan met Moederdag

12mei 201715:46
  • Food-en-retail
  • 31181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementWinkelen

nieuws Komende zondag viert ruim zestig procent van de Nederlanders Moederdag. In tegenstelling tot Amerikanen, trekken Nederlanders voor deze commerciële feestdag voorzichtig de portemonnee. Waar men in de Verenigde Staten gemiddeld 186 dollar besteedt, geven de meeste Nederlanders die Moederdag vieren, gemiddeld 11 tot 25 euro uit aan een cadeau. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Tim Heinen van opdrachtgever Trusted Shops: 'Het kopen van Moederdagcadeaus wordt vaak last-minute gedaan.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken