Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Video] Victoria Koblenko onthult eigen Flexa-kleurcollectie

3jul 201412:04
  • Food-en-retail
  • 20239 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieInnovatie

nieuws Flexa-verf presenteert in een speciale nieuwe winkel onder andere de eigen verfcollectie van Victoria Koblenko. In de winkel kunnen consumenten met lichtprojecties ervaren hoe hun kamers desgewenst kunnen worden ingekleurd. Hier een visuele impressie van de opening en de features van de nieuwe Flexa-store, 'Kleurhuis' genoemd. De pop-up store aan de chique Amsterdamse Van Baerlestraat sluit weer op 26 juli.

83 procent websurfers winkelt online

3jul 201409:14
  • Food-en-retail
  • 11702 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebWinkelen

nieuws Het aantal mensen dat winkelt via internet neemt nog steeds toe, hoewel de forse groei van de afgelopen jaren er wel uit is. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) deden vorig jaar 10,3 miljoen Nederlanders wel eens aankopen op internet, 0,4 procent meer vergeleken met een jaar eerder.

Topman vleessector versterkt Vion Food

2jul 201414:53
  • Food-en-retail
  • 12534 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaFood

nieuws Vion Food bouwt haar Raad van Commissarissen verder uit met een topman uit de vleessector. Ronald Lotgerink, RA (53) treedt met ingang van 1 juli aan als nieuw lid van de Raad van Commissarissen met specifieke aandacht voor financiën en marktverhoudingen. Ronald Lotgerink is momenteel CEO bij de Zwanenberg Food Group, een van de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Voor zijn tijd bij Zwanenberg Food Group was Lotgerink consultant bij KPMG accountants en Klynveld Bosboom Hegener. Lotgerink is daarnaast bestuurslid van Stichting Ik kies bewust.

Bierconsumptie in Nederland daalt verder

2jul 201412:40
  • Food-en-retail
  • 12104 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Nederlanders hebben in 2013 minder bier gedronken dan in 2012. De totale bierconsumptie over 2013 bedroeg 11,7 miljoen hectoliter, dat zijn ongeveer 4,7 miljard vaasjes van 25 centileiter. Deze cijfers zijn een daling van 3,6 procent ten opzichte van 2012, zo blijkt uit het Nationaal Bieronderzoek dat is gepubliceerd door Nederlandse Brouwers.

Media Markt - Saturn Holding focust zich op het nummer 1 merk in Nederland

30jun 201414:40
  • Food-en-retail
  • 19049 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenCommunicatie

nieuws Media Markt-Saturn Holding (MSH) zal zich in Nederland gaan concentreren op het nummer één merk voor consumentenelektronica: Media Markt. Dit besluit ligt in het verlengde van de nieuwe strategie die MSH eind 2013 heeft gepresenteerd. Onderdeel van die strategie is volgens het bedrijf dat Media Markt nog verder zal worden uitgebouwd tot het 'altijd en overal merk', met meer winkels, een vernieuwde webshop en een mobiel en social platform, waar klanten terecht kunnen waar en wanneer zij dat willen.

Healthy People lanceert juices in meeneemverpakking

30jun 201413:58
  • Food-en-retail
  • 10880 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Onderzoek van MillwardBrown in Nederland wijst uit dat 75 procent van de consumenten wekelijks tenminste twee drankjes in een meeneemverpakking koopt. Tijdens het consumeren drinkt 80 procent rechtstreeks uit het pak, 15 procent neemt een rietje en 4 procent kiest voor een glas om uit te drinken. Om op deze trend in te spelen introduceert Healthy People vier juices in een meeneemverpakking: granaatappel en framboos, blauwe bosbes, kokoswater 100% en kokoswater ananas.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken