Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

16 FoodAwards 2014 uitgereikt - overzicht van de winnaars

15mei 201411:43
  • Food-en-retail
  • 17181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsEvenement

nieuws Dit jaar zijn er maar liefst 16 FoodAwards uitgereikt. Dat zijn er drie meer dan vorig jaar. Dit gebeurde tijdens een feestelijk diner op landgoed Groot Warnsborn (foto) in Arnhem. De jaarlijkse FoodAwards bekronen de beste productintroducties van het afgelopen jaar. Hierbij de complete lijst met winnaars.

ABN visie op retail: discounters blijven marktaandeel naar zich toe trekken

15mei 201410:20
  • Food-en-retail
  • 15735 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsOnderzoek

nieuws ABN Amro publiceert zijn periodieke trendreport over verschillende sectoren, waaronder retail. Het volume van supermarkten staat na vijf jaar crisis ook onder druk, voorziet de bank. Discounters blijven marktaandeel naar zich toe trekken. En nieuwe bedrijfsmodellen maken het online kanaal steeds aantrekkelijker.

Worstenmaker haakt in op Songfestival

14mei 201415:36
  • Food-en-retail
  • 16618 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CreatieFood

nieuws Dat 'Wurst' in het Duits zoiets betekent als 'maakt niet uit', zal deze slager niet deren. Hij haakt gewiekst in op de Wurst-hype die recent uitbrak nadat Oostenrijk het Songfestival had gewonnen. Op de worsten is de beeltenis te zien van de winnnaar/winnares. Dat zal ons ook worst wezen.

[Onderzoek] 71 procent Nederlanders wil geen vitamine uit pillen

14mei 201410:30
  • Food-en-retail
  • 16320 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws Maar liefst 71% van de Nederlanders is het niet eens met de stelling “Ik kan mijn vitaminen beter uit pillen dan uit eten halen.” Dat blijkt uit de Foodmonitor van Food for Food en Trendbox. Een voor de hand liggende uitkomst, die goed past binnen het idee dat voedsel het medicijn is van de toekomst. Maar de vraag is: handelen we hier ook naar?

'Schrap houdbaarheidsdatum pasta en rijst'

13mei 201414:54
  • Food-en-retail
  • 15138 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws De houdbaarheidsdatum op pasta, rijst en koffie moet worden geschrapt. Deze producten kunnen nauwelijks over de datum raken, maar er staat wel op dat ze slechts tot een bepaalde datum houdbaar zijn. Consumenten gooien daardoor onnodig veel kilo's weg, schrijft Het Parool. Of is dit juist aantrekkelijk voor foodmarketeers?

Nieuwe ceo Coke: 'Sport meer en drink meer Coca-Cola'

13mei 201411:58
  • Food-en-retail
  • 14444 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws De consument heeft behoefte aan ontwikkeling van gezonde producten, aldus prof. Vincenzo Fogliano, bij zijn aanstelling als hoogleraar Food Quality and Design aan Wageningen Universiteit. Tegelijkertijd maakt Muhtar Kent, de ceo van Coca-Cola, bekend dat hij diversificatie niet nodig acht (onder andere in een artikel in het FD). Het gezondheidsprobleem beantwoordt hij in de eerste plaats met marketingdollars en niet met gezondere producten. De tegenstelling tussen de droom van Wageningen en de realiteit bij multinationals als Coca-Cola kan haast niet groter zijn.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken