Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Gerda Feunekes per 1 juni 2014 nieuwe directeur Voedingscentrum

1mei 201410:34
  • Food-en-retail
  • 13920 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPersonalia

nieuws De Raad van Toezicht van het Voedingscentrum heeft mevrouw dr. ir. Gerda Feunekes (foto, 1965) benoemd tot directeur van het Voedingscentrum met ingang van 1 juli 2014. De Raad van Toezicht is verheugd dat het Voedingscentrum met mevrouw Feunekes een zeer ervaren voedingswetenschapper aan het roer krijgt, zo wordt gemeld. Feunekes werkte vanaf 1996 bij Unilever Research & Development.

IWC opent Nederlandse winkel in PC

30apr 201415:58
  • Food-en-retail
  • 18391 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenIntroductie

nieuws Het Zwitsers horlogemerk IWC Schaffhausen heeft in de P.C. Hooftstraat zijn eerste winkel in ons land geopend. Daarmee is het naar eigen zeggen 'het eerste haute horlogerie-merk met een eigen boetiek in de winkelstraat.'

Online retail: 'verzendkosten dekken kosten niet'

30apr 201412:07
  • Food-en-retail
  • 21213 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebKlantenLeverancier

nieuws Online retailers besteden gemiddeld twintig procent van alle kosten aan de verzending en retouren van producten, stelt hoogleraar retailmanagement Gino van Ossel van de Belgische Vlerick Business School in Het FD. verzending van een pakket kost bijvoorbeeld vijftien euro, terwijl retouren inclusief afhandeling het dubbele kosten.

Pepsi promoot stevia-variant in pop up store

30apr 201400:03
  • Food-en-retail
  • 17692 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ActivatieInnovatie

nieuws In de 'Store for Brands' op de Amsterdamse Kalverstraat staat een lange rij mensen te wachten op een gratis blikje Pepsi Next, de colavariant met 30 procent minder suiker en daarvoor in de plaats het natuurlijke zoetmiddel stevia. Het gebruik van geraffineerde suiker komt steeds meer onder vuur te liggen en dit is een voorlopig antwoord van Pepsi. Impressie van de pop upstore.

'Pindakaas en chocola net zo slecht als tabak'

29apr 201414:49
  • Food-en-retail
  • 17628 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws Zogenoemde AGE's bedreigen de volksgezondheid en het wordt hoog tijd dat het publiek wordt gewaarschuwd, stelt de Amerikaanse hoogleraar Helen Vlassara. Deze stofjes zitten in bijvoorbeeld pindakaas en chocola. Zodra je een boterham roostert of een biefstuk bakt, ontstaan ze waar je bij staat: AGE's. Het zijn verraderlijke stoffen, zegt Vlassara, die het vlees een bruine rand geven en voeding geur en smaak leveren, maar die in hoge concentraties uiterst giftig zijn. Hoogleraren Casper Schalkwijk en Edith Feskens vinden de gezondheidsclaims van de Amerikaanse nogal ver gaan.

Benoemingen AH duiden op nog meer aandacht voor assortiment

29apr 201409:14
  • Food-en-retail
  • 13736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenPersonalia

nieuws Het directieteam van Albert Heijn is met ingang van maandag 5 mei 2014 weer compleet, meldt de retailgigant. 'Marit van Egmond en Erik-Jan Mares komen dan het team versterken als onderdeel van de in januari 2014 angekondigde veranderingen. Doel van de verandering is het verder bouwen aan Albert Heijn als merk en organisatie in Nederland en omringende markten. Centraal bij deze benoemingen staat het verbeteren en aanvullen van het assortiment voor de klant.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken