Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Nederlanders eten niet te veel maar zijn wel te dik

24feb 201411:55
  • Food-en-retail
  • 17390 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws 78% van de Nederlanders vindt dat hij niet te veel eet. Dat blijkt uit de Foodmonitor gehouden onder 756 consumenten (van 16 jaar en ouder, nationaal representatief). De Foodmonitor is een initiatief van foodmarketingbureau The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox. 'De consument weet niet meer wat normaal eten is.'

Bewijs: geuren beïnvloeden winkelend publiek

21feb 201415:00
  • Food-en-retail
  • 28542 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekCommunicatie

nieuws Planten en omgevingsgeuren hebben een groot effect op de manier waarop mensen zich gedragen en voelen in een winkelcentrum. Ze vergroten het veiligheidsgevoel en plezier van het publiek. Bovendien zorgen ze ervoor dat klanten fors meer geld besteden. Dat blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van Consumatics in Winkelcentrum Kanaleneiland in Utrecht. Ambius uit Duiven heeft haar geuren en beplanting ter beschikking gesteld voor dit onderzoek.

Maison de Bonneterie sluit winkels

21feb 201412:11
  • Food-en-retail
  • 29595 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • SalesWinkelen

nieuws Na 125 jaar een toonaangevende plek te hebben vervuld in het winkellandschap van Amsterdam en Den Haag, heeft het legendarische Maison de Bonneterie besloten de kledingwinkels van het familiebedrijf in deze plaatsen dit jaar te sluiten. Door de te lang aanhoudende recessie is het economisch niet langer verantwoord de activiteiten voort te zetten, maakte het bedrijf zojuist bekend. Een woordvoerder sprak van 'een buitengewoon moeilijk besluit'

[Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

21feb 201400:02
  • Algemeen
  • 34104 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PersonaliaMakersInspiratieInnovatie

nieuws In de veertiende [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die iets bijzonders uit de grond stampen, sprak de redactie Food & Retail met Sascha Tulp. Behalve als directeur van Anti-models, een 'antiplastic' modellen-/castingbureau dat gezicht geeft aan talrijke retail- en modemerken, speelt Sascha zich momenteel in de kijker door de spectaculaire redding van twee monumentale, verpieterde 'privaathuisjes' uit 1922 op het Valeriusplein te Amsterdam Zuid. Zo komt de droom van haar overleden vader uit en is Amsterdam twee schitterende opgeknapte monumenten rijker. Deze week trekt haar bureau erin, met -voor wie wil- een aparte mannen- en vrouweningang.

Persgroep rectificeert bericht 'Natuurwinkel meest bezochte biologische supermarkt'

20feb 201409:30
  • Food-en-retail
  • 24499 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekWinkelen

nieuws Het Foodonderzoek van de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy meldde op 6 februari j.l. aan te tonen dat de Natuurwinkel de nummer 1 biologische supermarkt is, gevolgd door Ekoplaza en Marqt. 'Uit het onderzoek blijkt ook dat hoe bewuster de consument, hoe kritischer hij is over de afkomst van voedingsmiddelen. En hoe vaker het koopgedrag door voedselaffaires negatief wordt beïnvloed. Aan het Foodonderzoek over voedselbeleving in Nederland deden ruim 2.200 consumenten mee, waarvan het gros Persgroep-lezers.' N.B. aan dit bericht is op 20/2/'14 een extra verklaring door de Persgroep toegevoegd. Zie onderop.

Kelloggs komt met magere chips

20feb 201409:08
  • Food-en-retail
  • 20274 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Nederlanders houden van smakelijke snacks, meldt Kellog's op basis van de 'Candy & Snacks Focus Datamonitor' (juli 2013), maar ze willen ook steeds gezonder snacken. Tot voor kort was het echter vaak het één of het ander: of een ‘gezonde snack’ of een ‘snack met heerlijke smaken’. Als reactie op deze insight vult Kellogg Company sinds kort het chipsschap met Kellogg’s Special KTM Cracker Crisps. Dat zijn gepofte chips met 60% minder vet dan reguliere chips, die volgens de makers 'een heerlijke, volle smaak hebben.' Kortom, verantwoord snacken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken