Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Wiebes gevoelig voor accijnsklacht

19feb 201415:52
  • Food-en-retail
  • 18292 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekFood

nieuws Eric Wiebes wil in mei 2014 op basis van onderzoek bekijken of de accijnsverhoging moet worden aangepast. Na zijn eerste ministerraad gaf Wiebes toe dat de cijfers van de accijnsopbrengsten er niet mooi uitzien. Sander van Golberdinge, directeur Detailhandel Nederland: 'het getuigt van politieke moed dat de nieuwe staatssecretaris laat doorschemeren dat er inderdaad sprake is van een accijnsdrama.' Koning Willem-Alexander heeft 'Ir. E.D. Wiebes MBA' (in de online termen van de Rijksoverheid) onlangs benoemd tot staatssecretaris van Financiën. Op dinsdag 4 februari is hij op Paleis Noordeinde door de Koning beëdigd.

Porsche met 14% bijtelling

19feb 201412:13
  • Food-en-retail
  • 18586 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ShowroomtrafficInnovatie

nieuws Het ongelooflijke lijkt te gebeuren. De nieuwe Porsche E-Hybrid modellen combineren sportwagenprestaties met een CO2 uitstoot van slechts 70 tot 72 g/km. Dit betekent dat de Panamera S E-Hybrid en de 918 Spyder (foto) in 2014 een bijtelling van 14% kennen. 'Allemaal in de hoogste versnelling naar de showroom, dus!', zindert het inmiddels onder de Porsche-fans.

Online food bezig aan een stevige opmars

19feb 201409:10
  • Food-en-retail
  • 17436 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • LeverancierFood

nieuws Online foodverkopen groeien naar 37 procent in 2020. daarmee is 'online food'-distributie bezig aan een stevige opmars, zo concludeert ABN AMRO in de Cross Channel Retail Update, waarin 5.500 Nederlandse consumenten zijn ondervraagd over hun cross channel-koopgedrag in zeven branches. Ook andere retail-watchers voorzien deze groei.

Grolsch introduceert Radler met echt vruchtensap

18feb 201414:22
  • Food-en-retail
  • 19276 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Na de introductie van De Klok Bier, Stender, Stender Lemon & Lime, Stender Red Orange en Kornuit heeft Grolsch de smaak te pakken, meldt de brouwerij. In maart 2014 komt het biermerk opnieuw met een nieuw bier: Grolsch Radler ('uitsluitend voor 18 jaar en ouder' ). Grolsch speelt hiermee in op de groeiende populariteit van Radlers in Nederland: bieren met echt vruchtensap. 'Bovendien willen consumenten vaker nieuwe merken, smaken en belevingen proberen', stelt de brouwerij.

Sligro opent nieuwe generatie zelfbedieningsgroothandel

18feb 201414:18
  • Food-en-retail
  • 21608 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • LeverancierTussenhandel

nieuws Maastricht krijgt de landelijke primeur van het volledig nieuwe groothandelsconcept van Sligro. Achter de schermen is lang gewerkt aan de vernieuwde formulevorm die bij Sligro intern de werktitel ‘Sligro 3.0’ kreeg. Vrij vertaald, de derde generatie van de zelfbedieningsformule van Sligro, de foodpartner voor foodprofessionals. Het is de bedoeling dat deze nieuwe zelfbedieningsgroothandel de komende jaren het voorbeeld en uitgangspunt is bij de doorontwikkeling van de Sligro-vestigingen in Nederland.

La Place gaat concurrentie aan met supers

18feb 201410:00
  • Food-en-retail
  • 15684 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws La Place gaat concurreren met de supermarktbranche door meer ‘take home’-producten aan te bieden. Dat heeft oprichter Paul Bringmann gezegd tijdens het jongst leden ABN AMRO retailseminar.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken