Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Nationaal Actieplan voor verduurzaming kledingsector in nieuwe fase

10feb 201411:45
  • Food-en-retail
  • 15680 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekPR

nieuws Brancheorganisaties van de textiel- en kledingindustrie VGT, Inretail & Modint kondigen aan dat het Nationaal Actieplan voor verduurzaming kledingsector een nieuwe fase ingaat. Voormalig links kopstuk Jolande Sap is benoemd als programmamanager. Na een tv-uitzending gisteravond op Brandpunt over de voortgaande praktijken in de kledingindustrie van Bangladesh, waarin mishandelde kinderen geinstrueerd worden wat ze tegen inspecteurs moeten zeggen, lijken deze maatregelen niet overdreven.

Omnichannel: doe je het wel goed?

10feb 201409:20
  • Food-en-retail
  • 24710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MultichannelKennissessie

nieuws - Omnichannel is een realiteit waar we niet meer omheen kunnen, maar als je het doet, doe het dan wel goed, was de centrale boodschap van het kennisevenement ‘Omnichannel: Do or Die’ in de Chicago Social Club te Amsterdam. Op het event belichtten vier inspirerende sprekers op een scherpe en inhoudelijke manier de nieuwste ontwikkelingen rond omnichannel. Ieder vanuit hun hun eigen expertise en praktijkervaring. Een verslag van Gijs Roeloffzen en Jannemiek Starkenburg.

A-merk onderscheidt zich amper meer van huismerk

7feb 201412:15
  • Food-en-retail
  • 19662 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MerkenOnderzoek

nieuws De Nederlandse consument kiest vaker voor huismerken door de afname van kwaliteitsverschil met a-merken. Ze zien weinig onderscheid meer tussen winkelmerken en A-merken en kiezen daarom steeds vaker voor de goedkoopste. Dit blijkt uit vers onderzoek van onderzoeksbureau GfK en TiasNimbas Business School op basis van cijfers van het j.l. GfK-consumentenpanel.

'Ook Alex de Carvalho neemt achternaam Heineken aan'

7feb 201409:15
  • Algemeen
  • 31564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekMerken

nieuws Alexander de Carvalho neemt binnenkort de achternaam van de familie Heineken aan. Dit meldden betrouwbare bronnen rondom de familie. Zijn grootvader Freddy Heineken, die zelf naar nu blijkt eigenlijk Petersen heet, zou deze mogelijkheid nog bij diens leven nadrukkelijk voor zijn kleinzoon hebben opengehouden. Alexander, of Alex, maakte vorig jaar op 25 april zijn entree binnen de brouwerij toen hij werd benoemd als lid van de Raad van Beheer van Heineken Holding. In het Stadsarchief van de hoofdstad is intussen t/m 11 mei 2014 de expo Heineken's Amsterdam geopend.

[Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit - oprichter Ffrash

7feb 201400:01
  • Food-en-retail
  • 26853 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CreatieSustainable

nieuws In de twaalfde editie van de rubriek [Ondernemer van de Week], over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen, sprak de redactie Food & Retail met Gina Provó Kluit. Gina is oud-marketeer bij Akzo Nobel en Shell, en gooit nu hoge ogen als oprichter en directeur van 'Ffrash'. Ffrash combineert MVO met design: Indonesische zwerfjongeren worden aan een nieuwe toekomst geholpen, maken met Ffrash prachtig design uit afval. En daarmee kunnen Nederlandse bedrijven aan originele relatiemarketing doen. Zowaar een win/win/win-situatie!

Media Markt begint met digitale flex-prijskaart

6feb 201415:19
  • Food-en-retail
  • 23417 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PrijsWinkelen

nieuws Media Markt zet met digitale prijskaarten de stap naar 'dynamic pricing'. De prijskaartjes in alle 33 vestigingen zijn vervangen door flatscreen e-readers waarop de prijs en productspecificaties volgens het retailmerk realtime worden weergegeven. In de Spits en Metro staat de innovatie vandaag in pagina-grote advertenties omschreven als de 'grootste revolutie op het gebied van elektronica'. Overdrijven is ook een vak.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken