Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Jumbo verdedigt kip-beleid

28jan 201409:45
  • Food-en-retail
  • 25902 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • DialoogFoodConsumenten

nieuws Met een speciale pagina op de eigen retailwebsite, verdedigt Jumbo zich tegen aanvallen van Wakker Dier inzake plofkip. 'Wakker Dier gaat voorbij aan wat hun aanpak betekent voor het milieu, de gezondheid en de Nederlandse kippensector. Hierbij spelen ook de beschikbaarheid, de prijsstelling en de wensen van de klant een bepalende rol.' Dat de bio-kip nog te weinig gekocht wordt en te duur is, wordt als motivatie aangegeven. Vandaag maakte Distrifood bekend dat consumenten Jumbo duur vinden. Dat zal de exodus van plofkip dan niet versnellen.

BAS Group lanceert wifi-tracking in winkels

28jan 201409:00
  • Food-en-retail
  • 10169 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Geen tag

nieuws BAS Group, het moederbedrijf van retailketens Dixons, MyCom en iCentre, rolt zogenaamde wifi-tracking uit naar al zijn 160 winkels. Dat vertelt manager project bureau Lub ten Napel aan vakblog Tweakers. 'Het is geen simpel wifi-trackingsysteem, maar een unieke combinatie van verschillende gegevensbronnen.' Door de tracking kun je de bewegingen van consumenten in de winkel volgen en koopgedrag analyseren.

Doek valt voor boekwinkelketen Polare

27jan 201417:12
  • Food-en-retail
  • 14842 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Zakelijk

nieuws De boekenwinkels van Polare zijn vanaf morgen gesloten. De organisatie acht deze maatregel noodzakelijk om haar voortbestaan veilig te stellen. ‘Ondanks de recent hervatte levering door CB (het voormalige Centraal Boekhuis) biedt de hernieuwde overeenkomst geen structurele oplossing. Deze tijdelijke sluiting geldt alleen voor de twintig Nederlandse vestigingen en de webshop van Polare’, aldus de persverklaring. De Nederlandse outlet stores en de acht Belgische vestigingen van Polare blijven geopend.

Vodafone lanceert Firsts tijdens Fashionweek

27jan 201411:50
  • Food-en-retail
  • 20019 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieMarketing

nieuws Bart Hofker (Director Consumer Business Unit bij Vodafone) en Bart Maussen (mede-eigenaar FashionWeek) hebben officieel het Vodafone Firsts Fashion LAB gelanceerd tijdens de openingsavond van Fashion Week. Het Fashion LAB bestaat uit dertien jonge designers die deze editie voor de allereerste keer hun ontwerpen showen. Vodafone Firsts Fashion LAB, is onderdeel van een nieuw Vodafone initiatief: Firsts. Met Firsts wil Vodafone laten zien hoe mobiele technologie mensen in staat stelt om voor de eerste keer iets bijzonders te doen.

Recordaantal iDEAL-betalingen in 2013

27jan 201408:42
  • Food-en-retail
  • 14957 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebWinkelen

nieuws Het gebruik van online betaalmethode iDEAL is ook in 2013 fors gestegen. In totaal werd er in 2013 meer dan 142,5 miljoen keer met iDEAL afgerekend, 21,6 procent meer dan een jaar eerder. In december schreef iDEAL daarnaast een nieuw maandrecord, met bijna 14,7 miljoen transacties.

Bonuskaart voor culturele sector

24jan 201412:01
  • Food-en-retail
  • 23059 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ActivatieKunst & Cultuur

nieuws Op drie maart 2014 wordt de nieuwe Cultuur Kortingen Kaart gelanceerd, kortweg de 'Ckaart'. Als een soort Bonuskaart voor culturele instellingen, die met dit plastic kleinood -zonder subsidie- de traffic naar zichzelf hopen op te schroeven. Je koopt de kaart voor 9,90 euro en krijgt in ruil korting bij de aangesloten deelnemers.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken