Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[GfK] Allochtoon a-merk gerichter dan autochtone Nederlander

26apr 201708:58
  • Food-en-retail
  • 7549 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws Bij het doen van boodschappen heeft 40 procent van de nieuwe landgenoten ofwel 'medelanders' een voorkeur voor a-merken. Dat is bij achttien procent van de autochtone Nederlanders het geval, blijkt uit vers onderzoek van bureau GfK. Daarnaast is de niet-Westerse allochtoon met een overwegend islamitische achtergrond vaker geneigd tot het doen van impulsaankopen, blijkt uit de steekproef.

Roland van Kralingen gestart als marketingadviseur in RvC Blokker Holding

25apr 201715:44
  • Food-en-retail
  • 12141 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStrategiePersonalia

nieuws Marketingondernemer Roland van Kralingen is benoemd als lid van de Raad van Commissarissen van de Blokker Holding. Van Kralingen is ondernemer en consultant op het raakvlak van business development en marketing en werkt behalve in Nederland ook in de VS en China. Hij was lid van de Raad van Bestuur van TBWA\ World Wide en onder andere oprichter van de PositioneringsGroep.

Scholz (ceo): 'MediaMarkt brengt social shopping tot leven in Eindhoven'

25apr 201709:17
  • Food-en-retail
  • 16700 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws MediaMarkt presenteert een compleet heringerichte winkel in Eindhoven Centrum. In de nieuwe conceptstore komen innovatie, winkelbeleving, service, online en offline samen in een totaal nieuwe winkelwereld. MediaMarkt wordt met de nieuwe winkelopzet nog meer dé plek om inspiratie op te doen en vooral plezier te hebben terwijl je de nieuwste elektronicaproducten kunt bekijken en proberen, zowel fysiek als online. Volgens eindbaas Gordon Scholz brengt MediaMarkt zo 'social shopping' tot leven in Eindhoven, de nieuwste retailtrend. Inclusief beeldimpressie van de nieuwe winkel, die morgen open gaat.

Chaudfontaine en Natuurmonumenten starten Puur Natuur Projecten - portfolio krijgt nieuwe uitstraling

24apr 201711:00
  • Food-en-retail
  • 15590 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingCampagnesFoodPackaging

nieuws ‘Met dank aan de natuur!’ Dat is de naam van de nieuwe campagne die Chaudfontaine dit voorjaar introduceert. Hiermee benadrukt het watermerk uit het Coca-Cola-portfolio volgens de marketeers dat het heel veel aan de natuur te danken heeſt: 'het natuurlijk mineraalwater wordt door de aarde verwarmd en ontspringt met een temperatuur van 37°C. Het enige wat de bottelaar nog hoeſt te doen, is het water in een fles stoppen.' Nouja en de nodige marketing natuurlijk met bureau Noise, waaronder de Puur Natuur Projecten met Natuurmonumenten.

Nederlands Visbureau maakt Schol magazine en geeft collectieve marketing vorm

24apr 201710:09
  • Food-en-retail
  • 14171 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodBranded content

nieuws De aftrap van het scholseizoen is weer bijna daar. In aanloop hier naar toe heeft Het Nederlands Visbureau, een 16-pagina tellend scholmagazine geproduceerd, geheel in lijn met het eerdere makreelmagazine. 'Dit frisse weggeef magazine mag tijdens de meimaand natuurlijk aan geen kraam of visspeciaalzaak ontbreken', stellen de makers van deze marketingtool.

[interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - director sourcing en marketeer Lesara agile retail

21apr 201701:05
  • Food-en-retail
  • 13632 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenWebMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de 104 linkjes hieronder. Als nummer 105 interviewt de redactie Food&Retail de in China gevestigde Sander van Bladel, director sourcing en marketeer Lesara. Lesara draait om fast fashion en pioniert met datagedreven 'agile retail'. Dat lukt goed. 'Waar Zara bijvoorbeeld twee keer per week nieuwe collecties voor hun winkel levert, heeft Lesara elke dag zo’n 30 nieuwe producten online staan.'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken