Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[Ondernemer van de week] Robbert de Jong - Looije Tomaten

3jan 201400:04
  • Food-en-retail
  • 28036 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatie

nieuws Robbert de Jong, cmo van Looije Tomaten, lanceerde onlangs met zijn team Droomtomaten®. Op diverse redacties en bij geselecteerde winkels werden schalen met per stuk in zilver karton verpakte Droomtomaten® bezorgd, samenvallend met een grote PR campagne. Intussen werd ook de tussenhandel bewerkt en kon de consument zich verder online informeren. De Jong, die daarnaast o.m. ook dagelijks nieuwe tomatenrecepten verzorgt via www.honingtomaten.nl was en is er zeer druk mee en overziet intussen mooi resultaat. Dat maakt hem MarketingTribunes [Ondernemer van de week]. De redactie Food & Retail sprak De Jong over alle ins en outs van de spraakmakende Droomtomaat®.

Top 100 grootste ketens - winkelhuurprijzen gedaald

2jan 201412:20
  • Food-en-retail
  • 52409 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenZakelijk

nieuws Financiële dienstverleners vertonen grote krimp qua aantal winkelfilialen in Nederland. Dat blijkt uit de onerstaande nieuwe Top 100 van formules die de firma Locatus twee maal per jaar opstelt. Intussen meldt Jones Lang LaSalle dat de winkelhuurprijzen in 2013 voor het vierde jaar op rij gedaald. Dat komt volgens de vastgoedadviseur door de verminderde vraag naar A1-locaties. De afname hangt bovendien samen met een laag consumentenvertrouwen en teruglopende bestedingen binnen het non-food segment.

IKEA 'meest inspirerende merk van Nederland'

2jan 201400:05
  • Food-en-retail
  • 26827 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InspiratieAwards

nieuws IKEA wordt gezien als het meest inspirerende merk van Nederland. Dat blijkt uit de derde editie van de ‘inspirerende 40’ van Synergie, Totta Brand Lab en Survey Sampling International. Volgens het onderzoek onderscheiden inspirerende merken zich door bijzondere producten en door tot de verbeelding te spreken. Daarnaast spelen de historie en visie op de toekomst een belangrijke rol. Ook duurzaamheid is een belangrijke sleutel.

Vuurwerk-aankopen licht gedaald, 'Eindbaas' is kampioen

1jan 201400:15
  • Food-en-retail
  • 24371 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantPrijs

nieuws Gelukkig nieuwjaar! Vannacht is voor circa 64 miljoen euro aan vuurwerk de lucht ingegaan. In 2008 was dat nog 74 miljoen. De daling is te verklaren door de crisis, maar ook door een groeiend veiligheids- en milieubewustzijn. De verkoopkampioen deze nacht is de 'Eindbaas', een vuurwerkpot van 20 euro bedacht door de firma Lesli Vuurwerk, met 8,5 miljoen de grootste importeur van Nederland.

ING: omzet winkels daalt in 2014

31dec 201309:22
  • Food-en-retail
  • 17030 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoek

nieuws Winkeliers zien hun omzet volgend jaar naar verwachting opnieuw dalen, zegt het economisch bureau van ING. De terugval in koopkracht van consumenten lijkt gestuit, maar meer ruimte voor uitgaven is niet of nauwelijks aanwezig volgens de zwartkijkers. Toch zijn er ook lichtpunten.

Ouders verbieden drinkende kinderen niet

26dec 201300:01
  • Food-en-retail
  • 32989 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ConsumentenKliniek

nieuws Kinderen van zestien en zeventien jaar mogen van hun ouders blijven drinken, ook als de leeftijdsgrens voor het drinken van alcohol na 1 januari 2014 omhooggaat van zestien naar achttien. Intussen motiveert de overheid de nieuwe wet met deze infographic. Retailers mogen geen drank meer verkopen aan jongeren onder de achttien.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken