Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

HEMA franchisers rollebollend over straat met directie

18nov 201316:28
  • Food-en-retail
  • 17030 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TussenhandelWinkelen

nieuws HEMA telt vijfhonderd vestigingen, waarvan de helft wordt gerund door franchisers. Die zijn ontevreden over een groot aantal zaken zoals over de eis van de HEMA-holding dat franchisers voortaan gaan meebetalen aan de marketing. Maar ook de concurrentie van de HEMA-webshop is de ondernemers een doorn in het oog. Aanleiding tot de ruzie is een brief van directievoorzitter Ronald van Zetten.

Lidl fopt Zweedse foodies met neprestaurant

18nov 201312:06
  • Food-en-retail
  • 21959 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InspiratieActies

nieuws Recentelijk werd een chique pop-up restaurant in Stockholm geopend, onder de naam Dill. Met een hip interieur, bekende topchefs in de keuken, Michelin-waardige gerechten en een sfeer waar Zweedse foodies zich direct door aangetrokken voelden. Het menu? Negen-gangen culinaire hoogstandjes voor slechts 60 euro per persoon. Drie weken lang zat de zaak stampvol. Maar wat bleek…

Sony lanceert innovatieve PlayStation 4

18nov 201300:02
  • Food-en-retail
  • 19207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieCreatie

nieuws De door de fans langverwachte, internationale onthulling van de geïntegreerde campagne ‘For the Players’ voor de lancering van de Sony PlayStation 4 (PS4) console is daar. De lancering van de console vindt bewust nu plaats met het oog op Sinterklaas (in Nederland) en vooral voor de kerst (internationaal). Bekijk hier de introductiefilm, van Amsterdams fabrikaat.

Dick Boer: 'Met alleen prijsfocus winnen we de strijd niet'

15nov 201315:13
  • Food-en-retail
  • 21096 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Prijs

nieuws Ahold-topman Dick Boer is niet gelukkig met de prijsdalingen die Albert Heijn september 2013 doorvoerde. Dat benadrukte de topman van Ahold gisteren tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers van het concern. 'Als prijs de enige kant is die je belicht, dan is dat niet goed. Met alleen de focus op prijs winnen we de strijd niet', aldus de baas van AH.

H&M webshop plat door collectie Marant: hoe voorkom je dit?

15nov 201313:38
  • Food-en-retail
  • 26642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MerkenWinkelen

nieuws De webshop van H&M ging gisteren bij de start van de onlineverkoop van de Isabel Marant-collectie al snel plat. Het is niet de eerste keer. Out of stock-situaties of niet-functionerende webshops zijn de nachtmerrie van elke marketeer. H&M woordvoerder Laura Muscas: ‘de site raakte overbelast door de grote belangstelling. We hebben de mensen toen in een wachtrij moeten plaatsen.' Welke merken hebben hier ook last van? En hoe kun je zulke online piekbelasting in je webshop opvangen? Vijf belangrijke tips.

'De consument weet heel goed wat gezond is'

14nov 201312:16
  • Food-en-retail
  • 18091 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Consumenten

nieuws 'De consument weet heel goed wat gezond is. Maar liefst 80% van de Nederlanders geeft aan groente en fruit de meest gezonde keuze te vinden.' Dit is de conclusie van de nieuwste Foodmonitor waarin consumenten gevraagd werd om een tiental voedingsproducten te rangschikken van gezond naar ongezond. De Foodmonitor is een initiatief van The Food Agency en marktonderzoeksbureau Trendbox.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken