Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Britse retailer John Lewis geeft personeel acteerlessen

9nov 201711:46
  • Food-en-retail
  • 9190 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInnovatie

nieuws Retailer John Lewis uit Engeland laat de 322 medewerkers in de nieuwe Oxford-vestigingen deelnemen aan acteerlessen. Volgens John Lewis stelt hen dat in staat om nog beter te presteren als het gaat om het verlenen van service. De medewerkers wordt geleerd hoe ze hun stem optimaal kunnen gebruiken.

Miljoenendeal fiscus en Procter onder de loep

8nov 201715:24
  • Food-en-retail
  • 11816 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPolitiek

nieuws Een lokale belastinginspecteur in Rotterdam heeft volgens dagblad Trouw in zijn eentje toestemming gegeven voor een miljoenenschikking met fmcg-gigant P&G, terwijl hij dat had moeten voorleggen aan een speciaal team van de fiscus. Dat meldt het medium op basis van onderzoek naar de Paradise Papers. Ook met partijen als Nike zouden deals zijn gesloten, waardoor de Nederlandse belastingbetaler achter het net vist.

Intertoys publiceert ranglijst met speelgoed-toppers in aanloop naar Sint en Kerstmis

8nov 201711:16
  • Food-en-retail
  • 9914 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenementOnderzoek

nieuws Robotica, educatie en unboxing vormen de belangrijkste trends op speelgoedgebied in aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis. Hatchimals surprise eieren, de Nintendo Switch en LOL verrassingsballen zijn het meest populaire speelgoed, maar worden op de voet gevolgd door robots, drones en ander technisch speelgoed. Ook bij meisjes wordt dit steeds populairder. Dat voorspelt marktleider Intertoys op basis van deze speelgoed top 10 voor de komende feestdagen.

[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'

8nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 4236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenInnovatie

nieuws Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?

[onderzoek] 22 procent van de Nederlandse supermarkten heeft eigen bezorgservice

6nov 201715:41
  • Food-en-retail
  • 10054 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoop

nieuws Ruim een op de 5 Nederlandse supermarkten beschikt over een eigen bezorgservice. Dat blijkt uit onderzoek van Boodschappenspot. Daarbij gaat het om winkels van de supermarktketens Jumbo, Coop, Plus, Spar, Dekamarkt, Vomar en een aantal AH-franchisers. Veel van deze supers bezorgen de boodschappen - met hun eigen bezorgservice - vanuit het eigen filiaal bij de klant thuis. In totaal hebben 860 van de in totaal 3.893 onderzochte Nederlandse supermarkten een eigen bezorgdienst. Plus is koploper met 248 filialen met een eigen bezorgdienst.

SoFine: '5 food documentaires waarna plantaardig nog beter smaakt'

6nov 201715:38
  • Food-en-retail
  • 9554 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws De wereld van voeding is ingewikkeld, constatweert foodmerk SoFine. 'Goed dat er zoveel inspirerende food documentaires zijn gemaakt die je beeld verrijken en je laten nadenken over je eigen eetpatroon en het effect op de aarde. Wij snappen dat je door al die documentaires soms door de bomen het geredde oerwoud niet meer kunt zien. Daarom krijg je van ons wat food for thought voor je volgende tv-avondje. Daarna smaakt je plantaardige SoFine burger nóg lekkerder.' Dat belooft een kritische selectie.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken