Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[interview] Van Bommel: 'Nieuw 50 eurobiljet broodnodig in aanpak vals geld'

3apr 201709:02
  • Food-en-retail
  • 16318 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantWinkelenInterview

nieuws Het nieuwe 50 eurobiljet komt vanaf aanstaande dinsdag in omloop en dat is broodnodig, stelt Michel van Bommel van Detailhandel Nederland. Bijna 75 procent van de valse biljetten is namelijk het biljet van 50 euro. Hierdoor lijden merken en retailformules forse schade. In het nieuwe biljet zijn een aantal kenmerken verbeterd, waardoor het nog moeilijker wordt om het biljet na te maken. 'Denk hierbij onder andere aan voelbare inkt en een portretwatermerk.' Handig voor Nederlandse retailers en marketeers om te weten, want: 'cashless is nog een utopie'.

Makro integreert logistiek leveranciers in Food en Non-Food met nieuw dc van van 24.000 m2

31mrt 201715:31
  • Food-en-retail
  • 31162 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodLeverancier

nieuws Goodman Group, een geïntegreerde vastgoedgroep die wereldwijd logistiek vastgoed bezit, ontwikkelt en beheert, en haar klant Fiege, een groot Europees logistiek bedrijf, legden zojuist de eerste steen van een omvangrijke uitbreiding van het Puurs Logistics Centre. Fiege gebruikt de ruimte voor 'voorname klant Makro' en blijkt te passen in een nieuwe distributiestrategie. Walter Goossens (Makro): 'Onze nieuwe commerciële strategie is gericht op de logistieke integratie van onze leveranciers in de sectoren Food en Non-Food. Deze strategie vereist ook nieuwe logistieke oplossingen.'

VanHaren naar recordomzet van 179 miljoen euro

31mrt 201711:53
  • Food-en-retail
  • 27452 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Food

nieuws Met een omzetstijging van 11,67% naar 179 miljoen in 2016 is VanHaren marktleider in de schoenenbranche. In 2016 heeft de schoenenmarkt 2% omzetgroei gerealiseerd (bron: INretail/GfK Fashionscan). vanHaren heeft in haar winkels en online shop 6,8 miljoen paar schoenen verkocht. Op 7 april opent een nieuwe flagshipstore van vanHaren aan de Nieuwendijk met ruim 528 m2 verkoopvloeroppervlakte en 16.400 paar schoenen.

Takeaway.com lanceert eerste voice-controlled eten-bestelskill

31mrt 201709:01
  • Food-en-retail
  • 6705 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Vanaf nu, enkele weken na de officiële lancering van Amazon Echo in Duitsland, is het mogelijk eten te bestellen door dit aan 'Alexa' te vragen. Lieferando.de, onderdeel van het Nederlandse Takeaway.com, maakt dit mogelijk door de eerste stemgestuurde eten-bestelskill te ontwikkelen voor de Duitse markt. 'Alexa, zeg tegen Lieferando dat ik sushi wil.'

Early bird tickets Shopper Marketing Event nu beschikbaar

30mrt 201716:38
  • Food-en-retail
  • 11607 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • EvenementMarketing

nieuws De consument gedraagt zich grilliger dan ooit. Dwars door alle kanalen en touchpoints heen neemt hij zijn koopbeslissing. Shopper marketing bepaalt dankzij jouw shopper-centric denken waar in de keten het geld wordt verdiend. Tijdens het Shopper Marketing Event op 22 juni vertellen experts uit de branche je dan ook alles over hoe je dit doet. Retailmarketeers en hun bureaus: block the date en reserveer op tijd, nu met extra voordeel.

Frik (Detailhandel Nederland): 'Energiezuinige keuze in winkel weer begrijpelijk door nieuwe regels'

29mrt 201711:35
  • Food-en-retail
  • 17487 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingPackagingWinkelen

nieuws De aanduiding van de energie-efficiëntie op huishoudelijke apparaten is de laatste jaren door alle plusjes, van A+ tot A+++, onbegrijpelijk geworden. Daarom wordt nu teruggegaan naar de simpelere A-G schaal. Hierover zijn het Europees Parlement en de lidstaten het eens geworden. 'Dat is goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee', zegt Joran Frik tegen MarketingTribune. Hij is secretaris Europa bij Detailhandel Nederland.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken