Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

[TK17] Partijen over voeding

13mrt 201713:17
  • Food-en-retail
  • 13307 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • PolitiekFood

nieuws In aanloop naar de verkiezingen op 15 maart 2017 vroeg het Voedingscentrum 10 politieke partijen naar hun mening over actuele voedingsonderwerpen. Hoe kijken ze aan tegen voedselverspilling en voedselonderwijs? En hoe kan de overheid bijdragen aan een gezonde eetomgeving voor kinderen? Je ziet hieronder per partij de standpunten over 'food', ook interessant voor foodmarketeers. In de video zie je bovendien hoe de politici zelf gezond willen blijven eten.

Speakap verkozen tot Beste Retail Innovatie 2017

13mrt 201710:29
  • Food-en-retail
  • 15795 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnline

nieuws Speakap heeft met haar plaform de juryprijs ‘Beste Retail Innovatie 2017’ gewonnen. De prijs werd door Wereldhave, ABN Amro en Q&A uitgereikt tijdens het Retail Outlook Event in Amersfoort. Speakap moest het in een pitch opnemen tegen Count3r en 3DAboutme. De juryleden waren erg verdeeld, maar hadden een lichte voorkeur voor Count3r. Hun mening bepaalde voor 50% wie er met de prijs naar huis ging. De andere 50% werd bepaald door de bezoekers van het evenement. Ondanks de voorsprong van Count3r wist Speakap tijdens haar pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht.

[FIM] Groeien? Gebruik deze ingrediënten

10mrt 201716:21
  • Food-en-retail
  • 27313 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CrossmediaFoodMarketing

nieuws Het nieuwe Food Inspiration Magazine is uit! Vol heerlijk lees, kijk- en luistervoer voor (food)marketeers. FIM duikt deze keer in 'Groeien', belooft de redactie. Traditiegetrouw krijgen volgers van het Food&Retail platform van MarketingTribune een gratis link om dit digizine te kunnen doornemen. Greep uit de inhoud: 'Hoe word je succesvol en kun je groeien? Komt het door je talent? Is het je arbeidsethos? Hoe zorg je ervoor dat je als (jonge) foodprofessional de beste versie van jezelf wordt? Groei is namelijk veel meer dan succes alleen. Het is ook leren van het leven.'

Is woensdag de nieuwe koopavond voor Nederlanders?

10mrt 201711:38
  • Food-en-retail
  • 27619 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Op zondag komen de meeste bezoekers rondkijken, op woensdag worden de meeste orders geplaatst. Dit blijkt uit recente gegevens van 'online winkelcentrum' Beslist.nl. Op zondag shopt men tussen 11 en 16 uur en na het eten. De piek op woensdag is om 21 uur, met name de segmenten speelgoed, schoenen en drogisterijartikelen zijn dan populair. 'Om meer continuïteit in de conversie te realiseren zouden marketingacties afgestemd moeten zijn op het bezoek- en koopgedrag van de klant.'

[interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, ecommerce-marketeer Doniger Fashion Group

10mrt 201708:02
  • Food-en-retail
  • 19314 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de 103 linkjes hieronder. Als nummer 104 interviewt de redactie Food&Retail Jurryt van Arend, verantwoordelijk voor e-commerce bij Doniger Fashion Group en de merken McGregor, Gaastra en Adam Brandstores. 'Put your time where the money is.'

Retailketen Action blijft fors groeien - 200 nieuwe winkels erbij

9mrt 201711:42
  • Food-en-retail
  • 16526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws In Nederland kwamen er dertien zaken bij, waardoor de in 1993 in Enkhuizen gestarte retailketen hier nu ruim 350 filialen telt. Artikelen die afgelopen jaar goed liepen zijn de Action-shopper tas, de verhuisdozen, vuilniszakken, kerstversiering en tuinkabouters, meldt Action.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken