Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Brand manager Van Staalduijnen over lancering nieuwe Coca-Cola zero varianten: 'we geloven in suikerarmere toekomst'

1mrt 201709:48
  • Food-en-retail
  • 15053 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodIntroductie

nieuws De vraag naar het calorievrije Coca-Cola zero groeit sterk sinds de succesvolle introductiecampagne van najaar 2016. 'De smaak van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar lijkt nog meer op de klassieke Coca-Cola en is door de consument goed ontvangen. Om nóg meer keuze te bieden, lanceert Coca-Cola de calorievrije drank nu in twee nieuwe smaken: Lemon en Vanilla', aldus brand manager Margreet van Staalduijnen.

[longread] Met boter en suiker: 'snoezige suiker'

1mrt 201709:11
  • Food-en-retail
  • 6652 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnderzoekFood

nieuws Tijdens het debat 'Food & Trust' dat Foodlog en WUR in november vorig jaar organiseerden, kwam een heikele en actuele kwestie aan bod. Professor Louise Fresco, bestuursvoorzitter van WUR en non-executive director bij Unilever, had een column geschreven in de NRC waarover veel te doen was. 'Tijd voor eerherstel: suiker is niet giftig,' luidde de kop. Die was er vermoedelijk door een eindredacteur boven gezet, maar dekte toch goed de lading. Die kop bevatte meteen twee flinke statements, signaleert Huib Stam, expert in journalistiek rond voeding en voedsel, in de volgende longread bomvol inzichten over suiker. Hier de integrale tekst. 'Er woedt een richtingenstrijd.'

[FIM] Food on fire

17feb 201715:18
  • Food-en-retail
  • 30594 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ContentFood

nieuws 'Steeds meer chefs gaan terug naar de essentie van het koken. Daarbij omarmen ze de oervorm aller bereidingen: koken met vuur. Dit gaat veel verder dan fikkie stoken. Eikenhout geeft een andere rooksmaak dan kersenhout. Van geblakerde groenten tot huisgerookte geitenkaas', schrijft de redactie over de nieuwste editie van het digitale Food Inspiration Magazine. Speciaal voor volgers van dit platform Food&Retail hierbij de link om de 'Food on fire'-aflevering gratis door te bladeren.

Snacks PepsiCo vol met groenten

17feb 201712:01
  • Food-en-retail
  • 18927 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • VerkoopFood

nieuws PepsiCo verlaagde onder meer het aantal calorieën in verschillende van zijn frisdranken. Ook werden snacks van de foodproducent vaker volgestopt met granen, fruit en groenten, waarmee het bedrijf met zijn producten beter wil aansluiten bij de behoefte van de consument. De omzet viel, zo nlijkt uit de laaste kwartaalcijfers, mede door de gezondere koers nu 5 procent hoger uit dan een jaar eerder.

[onderzoek] 'We shoppen gezonder in de online supermarkt'

17feb 201708:59
  • Food-en-retail
  • 14746 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingOnderzoek

nieuws Wie winkelt in een fysieke supermarkt koopt vaker ongezonde snacks in vergelijking met mensen die online winkelen. Dat blijkt uit onderzoek van de Marketingafdeling van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Universiteit van Gent. In een eerste studie werden meer dan 32 000 winkelbezoeken van zo’n 4 300 consumenten geanalyseerd. Het gaat hier om consumenten die gebruik maken van beide winkelkanalen. Deze ‘mixed customers’ wisselen dus af tussen online boodschappen bestellen en offline winkelen.

Nan van Lith (Hutten): 'Wij strijden samen met opdrachtgevers tegen voedselverspilling'

15feb 201713:55
  • Food-en-retail
  • 13504 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFood

nieuws Hutten zet de laatste jaren flink in op de reductie van voedselverspilling in haar bedrijfsrestaurants. Alle locaties hebben sinds dit jaar de mogelijkheid om zeven varianten soep uit De Verspillingsfabriek in Veghel te bestellen. Hiermee maakt Hutten samen met haar opdrachtgevers lunchgasten bewust van de enorme voedselverspilling in Nederland. In totaal gooit de Nederlandse bevolking jaarlijks 5 miljard euro aan voedsel weg. In De Verspillingsfabriek worden van reststromen of reststromen met een minimale waarde smaakvolle producten geproduceerd, zoals soepen, sauzen en ragouts.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken