Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

'Deliveroo restaurants koken out of the box'

17jan 201709:09
  • Food-en-retail
  • 11438 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Deliveroo, de snelgroeiende bezorgservice van Nederlands favoriete restaurants, lanceert de RooBox: locatiekeukens in een container die aangesloten restaurants in staat stellen tegen lage kosten hun capaciteit aanzienlijk uit te breiden. Hiermee biedt Deliveroo restaurants naar eigen zeggen 'een unieke kans om te groeien en de favoriete gerechten van hun stad aan een compleet nieuwe groep locals te serveren.' Philip Padberg, general manager van Deliveroo Nederland: ‘Onze missie is om food delivery te transformeren.'

PepsiCo, Hoogvliet en Group of Butchers winnaars tijdens 'Industributie' 2017

16jan 201716:00
  • Food-en-retail
  • 11699 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantWinkelenOnderzoek

nieuws Pepsico en Hoogvliet zijn de beste handelspartners. Group of Butchers is de beste leverancier van private label. Daarnaast blijkt uit het jaarlijkse 'Industributie-onderzoek' dat Lidl de meest gewaardeerde discount-formule is. Dit onderzoek is een initiatief van Foodmagazine en wordt uitgevoerd door Efmi Business School en wil hiermee 'een spiegel' aanreiken aan de retailwereld, marketeers en handelspartners. Ook werpt het licht op de historische relaties onderling. Hier de complete uitslag.

Bijenkorf brengt ode aan alle vrouwen in 'A She Story'

16jan 201715:40
  • Food-en-retail
  • 13693 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStorytelling

nieuws De Bijenkorf brengt een ode aan alle vrouwen in haar campagne die van 16 januari t/m 8 maart (internationale vrouwendag) te zien is. 'Fotograaf des Vaderlands' Robin de Puy portretteerde vrouwen met ieder een eigen bijzonder verhaal. Als onderdeel van de campagne zoekt de Bijenkorf ondernemende vrouwen die ervan dromen hun product bij de Bijenkorf te verkopen. Tijdens ‘A She Story’ krijgen zij hiertoe de kans, meldt het warenhuis.

Shell bestrijdt Blue Monday met opbeurend broodje

16jan 201710:05
  • Food-en-retail
  • 8739 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodWinkelen

nieuws Speciaal voor Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, heeft Shell een onderzoek uitgevoerd naar comfort food en wat voor de Nederlander de ideale ingrediënten zijn van ‘het meest opbeurende broodje’. Nederland koos massaal voor de volgende samenstelling: een Italiaanse bol met oude kaas, ei, tomaat, mayonaise en ijsbergsla. Het broodje is van 16 tot en met 22 januari bij alle stations met een Deli2go bakery verkrijgbaar. Uit het begeleidende onderzoek blijkt dat mannen van hartig houden en vrouwen zoetekauwen zijn. Chocola wordt het meest als 'comfort food' ervaren.

Stoelendans bij Unilever - verpakkingen aangepast

16jan 201708:58
  • Food-en-retail
  • 7134 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MerkenPersonalia

nieuws Sander Leenders, customer development director Unilever, stapt over naar energiemerk Essent. Hij wordt per 1 maart 2017 directeur Energie+ bij Essent. In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de groei van de Energie+ business in Nederland en België en stuurt hij de servicepartners aan. Sander Nuhoff stapt binnen Unilever over naar categorymanagement en Pieter Olierook gaat er de buitendienst leiden. VP Marketing Unilever Benelux Foods, Home Care and Personal Care Bart Kuppens (foto) is gestart als VP Digital Transformation Unilever.

[FIM] Food als religie

13jan 201717:44
  • Food-en-retail
  • 29483 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodStorytelling

nieuws Steeds minder mensen zijn gelovig. Waar vind je dan het geloof? Niet meer in de kerk, tempel of moskee. Kijk naar het straatbeeld: restaurants - de genotshuizen van ons geloof - zitten voller dan ooit. Waarom? Omdat mensen daar de antwoorden vinden op hun zoektocht naar alom bekende waarden als puurheid, ethiek en goedheid. Food Inspiration Magazine geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken