Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Marketeer Van Balen, PepsiCo: ‘Ik ben het gezicht van alle merken’

13dec 201609:10
  • Food-en-retail
  • 8569 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws Marieke van Balen is marketing director PepsiCo Benelux met merken als Quaker, Lay’s, Doritos, Duyvis en natuurlijk Pepsi en 7Up. Ze is vanuit marketing verantwoordelijk voor alle merken die onder PepsiCo vallen. Op de marketingafdeling werken ruim 30 mensen. Naar eigen zeggen gaat het ‘best goed, maar met het uitgebreide portfolio zijn er uiteraard altijd categorieën en merken die meer tegenwind ervaren.’ Volgens Van Balen is de verkoop van reguliere cola (met suiker) bijvoorbeeld een uitdaging, aangezien de trend in food neigt naar gezond, biologisch en suikervrij.

Papa John's Pizza opent 13 nieuwe vestigingen in Nederland

12dec 201616:00
  • Food-en-retail
  • 11304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenFood

nieuws Papa John’s, de op twee na grootste pizzabezorgketen van de wereld, opende zijn tweede Nederlandse vestiging op Mosveld 83 in Amsterdam-Noord. Na deze opening volgt een derde opening op 12 december in Diemen op Diemerplein 178. In het begin van het nieuwe jaar wordt een vierde vestiging geopend, gevolgd door nog tien vestigingen rondom Amsterdam en Utrecht.

Michelin sterrenregen 2017 daalt neer

12dec 201614:30
  • Food-en-retail
  • 11988 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFood

nieuws In het DeLaMar Theater te Amsterdam is zojuist de nieuwe Michelingids Nederland gepresenteerd. Na een sober 2016, vindt er voor komend jaar een herschikking plaats. Het beroemde La Rive in het Amstel Hotel raakte een ster kwijt, Bord'eau in De L'Europe scoorde (nog) niet nummer drie maar er zijn ook een serie nieuwe winnaars. ​De Librije uit Zwolle en De Leest uit Vaessen behouden hun drie sterren. Hier de lijst met afvallers en alle nieuwe sterren.

Amazon Go wordt compleet nieuw supermarktconcept

12dec 201609:16
  • Food-en-retail
  • 8767 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantWinkelen

nieuws Internetretailer Amazon heeft zijn zinnen gezet op de opening van een nieuw supermarktconcept. Opvallend van 'Amazon Go' is vooral het gemak waarbij de klant de winkel kan uitlopen zonder zich te bekommeren om een lange rij bij de kassa of gebruik van een zelfscanner. Lijkt op proletarisch winkelen, maar afrekenen gebeurt volautomatisch. 'Just walk out'-technology: een interessante pilot voor marketeers. Zie ook de demo-film hier onderop.

eBay gebruikt gezichtsherkenning voor cadeaukeuze

9dec 201615:47
  • Food-en-retail
  • 30386 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • VerkoopMarketingWinkelen

nieuws Wat te geven met Kerstmis? Altijd lastig. Handelsplatform eBay steekt nu de helpende hand toe. Althans, in Londen, waar recent een popup-store is geopend om shoppers te ondersteunen bij het maken van een goede cadeaukeuze. Het opvallende daarbij is dat er gebruik wordt gemaakt van gezichtsherkenning.

Brent Franson (Euclid Analytics): ‘Beacons zijn alweer passé’

9dec 201609:00
  • Food-en-retail
  • 23396 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenBeacons

nieuws In retailkringen keken velen vol spanning naar de toekomst van beacons. De mogelijkheid om shoppers ter plekke via hun smartphone te beïnvloeden, werd een florissante toekomst voorspeld. Helaas, de praktijk wijst anders uit, zegt directeur Brent Franson van shopper insightsbureau Euclid Analytics. Hij gelooft er helemaal geen snars van dat beacons invloed gaan krijgen op shoppergedrag.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken