Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

PepsiCo lanceert duurzaamheidsagenda 2025

18okt 201615:43
  • Food-en-retail
  • 13859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVO

nieuws PepsiCo heeft zijn nieuwe ambitieuze wereldwijde duurzaamheidsagenda aangekondigd, die is ontworpen om verdere groei van het bedrijf te stimuleren op een manier die rekening houdt met de veranderende behoeften van consumenten en de maatschappij. De inspanningen van PepsiCo, die zich richten op het creëren van een gezondere relatie tussen mensen en voeding, omvatten ook specifieke doelen voor 2025 om het voedingsmiddelen- en drankenportfolio van PepsiCo te blijven transformeren, bij te dragen aan een duurzamer mondiaal voedselsysteem en lokale gemeenschappen welvarender te maken.

Unilever Food Solutions focust op duurzame toekomst

18okt 201613:06
  • Food-en-retail
  • 13934 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodKlanten

nieuws Overal ter wereld stijgt de vraag van gasten naar een smaakvolle, authentieke food beleving die spannend en nieuw is. Aan de andere kant wil men ook producten die bijdragen aan een gezonde leefstijl en een gezonde planeet. Tijdens de internationale Global Restaurant Leadership Conference deze week legde Unilever Food Solutions ceo Harry Brouwer (foto) uit waarom dit voor de Food Service industrie tegelijkertijd een uitdaging en een bron van mogelijkheden is.

AVV prijst ordening voedselkeurmerken Milieu Centraal

18okt 201609:10
  • Food-en-retail
  • 6414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMVO

nieuws De AVV (Alliantie Verduurzaming Voedsel, red.), het samenwerkingsverband van LTO Nederland, FNLI, CBL, KHN en Veneca, is positief over het feit dat Milieu Centraal een ordening heeft aangebracht in het landschap aan duurzaamheidskeurmerken. De ordening is gebaseerd op de beoordelingssystematiek voor solide keurmerken die Milieu Centraal in juli presenteerde, en waarop de Alliantie, evenals veel andere partijen, input heeft geleverd. Met de ordening draagt Milieu Centraal bij aan beter inzicht voor consumenten en bedrijven in de betekenis, meerwaarde en betrouwbaarheid van duurzaamheidskeurmerken.

'Winkels met sterk eigen merk zoals Hema zijn stormbestendig'

17okt 201615:34
  • Food-en-retail
  • 15582 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMiddelen

nieuws Hema-baas Tjeerd Jegen is ervan overtuigd dat het de Hema een gezonde toekomst heeft. Van een V&D-scenario is geen sprake. 'We gaan zeker niet het ravijn in. Winkels die een sterk eigen merk hebben, kunnen alle stormen in de detailhandel doorstaan. Dan heb ik het over de Hema, maar ook over Ikea, Zara of H&M. We zijn op de weg terug', aldus Jegen over zijn jarige warenhuisketen. Hema voert enkel producten van het merk Hema. Deze maand viert de zaak haar 90-jarig bestaan.

Chef Rudolph van Veen komt met eigen foodproducten

14okt 201615:29
  • Food-en-retail
  • 30574 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FanFood

nieuws Rudolph van Veen is meesterpatissier, meesterkok en volgens verschillenden de bekendste TV chef van Nederland. Koken, bakken en toetjes maken hoeft niemand hem meer te leren. 'Tijdens zijn jarenlange samenwerking met Carlo en Irene, heeft hij veel mensen geïnspireerd en ze leren koken en bakken. En dat blijft hij doen als onderdeel van zijn missie: mensen bewust en met plezier laten eten en genieten.'

Koopmans is FNLI/GfK 'Merk van het Jaar 2016'

14okt 201601:01
  • Food-en-retail
  • 11625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodAwards

nieuws Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede plaats eindigde Bolletje, de winnaar van vorig jaar. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken