Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Kick-off Burendag Douwe Egberts en Oranje Fonds: elfde jaargang is op 24 september

6sep 201609:10
  • Food-en-retail
  • 8429 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodActivatie

nieuws Op zaterdag 24 september viert Nederland weer Burendag. Overal in het land worden dan activiteiten georganiseerd om het contact tussen buurtgenoten te bevorderen. Deze dag is een initiatief van Douwe Egberts en het Oranje Fonds en vindt dit jaar voor de elfde keer plaats. Burendag is een dag waarbij contact met de buren wordt gestimuleerd, 'onder het genot van een heerlijke kop koffie'. Iedereen in Nederland kan wat betreft DE vanaf nu een fijne buur nomineren als 'Beste Buur'. Presentatrice Angela Groothuizen trapt af en nomineerde in de aanloop naar Burendag haar buurvrouw en goede vriendin 'Milou'.

'De koe krijg je niet klimaatneutraal' - pas consumptiepatronen aan

5sep 201610:45
  • Food-en-retail
  • 10510 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPolitiek

nieuws Nederland telt 1 miljoen schapen, 4 miljoen koeien, 12 miljoen varkens en 97 miljoen kippen. Nederland is een van de grootste zuivelexporteurs ter wereld en de mondiale afzet blijft groeien. Tweederde van de vleesproductie is voor de export. Tegelijkertijd is bijvoorbeeld een koe even milieubelastend als een auto. Je kunt een mooie wei met vee erin dus ook zien als een walmende file, stelt VN-redacteur Evert Nieuwenhuis. Er zit dus eigenlijk maar een ding op, iets waarin de verkiezingsprogramma's rekening mag worden gehouden.

Hornbach benoemt Maarten Post als marketingmanager

5sep 201609:58
  • Food-en-retail
  • 8257 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenPersonen

nieuws Maarten Post (32) is deze maand bij Hornbach Bouwmarkt Nederland begonnen als marketingmanager. Hij komt van Goossens. Hornbach staat bekend om zijn opvallende campagnes en ludieke acties. De leus: `Hornbach, er is altijd iets te doen’ geldt zeker voor de afdeling marketing, meldt de DIY-retailer. Hij volgt Michel van Slingerland op die eerder naar online bloemenwebshop Fleurop vertrok.

'Apple-straf is te hard en niet slim'

3sep 201616:01
  • Food-en-retail
  • 25001 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MerkenPolitiek

nieuws Brussel richt grote schade aan met de harde fiscale aanpak van lovebrand Apple. 'Natuurlijk moeten multinationals een eerlijke hoeveelheid belasting betalen. Maar de harde Europese aanpak van fiscale voordelen is niet zonder risico en verdient gezonde tegenspraak', vindt chef redactie economie van Elsevier Jean Dohmen.

[Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing

2sep 201600:01
  • Food-en-retail
  • 10650 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws In het 92ste deel uit onze successerie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Elant Wijtman, 'chef merk' bij Oedipus Brewing. Wijtman: 'Éen mooi compliment voor ons culinaire bier Thai Thai is, is dat het is opgenomen op de bierkaart van driesterrenrestaurant De Librije.' En: 'Oedipus wil World domination! Maar dan stapje voor stapje…'

'Duitse route Amazon is geen verrassing voor Bol.com'

1sep 201615:01
  • Food-en-retail
  • 11845 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInnovatie

nieuws Amazon richt zich op consumenten in ons land via zijn in het Nederlands vertaalde platform Amazon.de. ‘Dat Amazon dit op deze wijze doet, is in lijn met onze verwachting’, zegt Margaret Versteden, directeur Marketing en Platform Innovatie van Bol.com


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken