Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Sikkens op meer plekken te vinden

23aug 201615:19
  • Food-en-retail
  • 16454 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantWinkelen

nieuws Voor professionele schilders is Sikkens vanaf nu nóg beter verkrijgbaar. Op acht plaatsen zijn de afgelopen maanden nieuwe Sikkens Centers geopend en dat brengt het aantal officiële verkooppunten op maar liefst 61. Bovendien zijn de al bestaande Sikkens Centers grondig gerestyled.

Pro-suikerlobby schokt 21 miljoen euro per jaar om EU zoet te houden

23aug 201609:18
  • Food-en-retail
  • 9199 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFood

nieuws Lobbywaakhond Corporate Europe Observatory (CEO) maakt in het rapport ‘A spoon full of Sugar’ bekend dat koepelorganisaties en lobby-groepen achter de suikergrootmachten zoals Red Bull en Nestlé, in totaal jaarlijks €21,3 miljoen aan beïnvloeding van de politieke besluitvorming in de Europese Unie steken. Dat meldt MarketingTribune print-editie die vandaag verschijnt. De consument heeft echter het laatste woord en steeds meer marketeers nemen hun verantwoordelijkheid ten aanzien van suikerbeheersing. Zij doen het anders.

Marktkooplui slepen eigenaar Markthal Rotterdam voor de rechter

22aug 201615:56
  • Food-en-retail
  • 10818 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodZakelijk

nieuws Een groep marktkooplui in de Rotterdamse Markthal spant een rechtzaak aan tegen eigenaar Klépierre. In een bodemprocedure willen ze het Franse vastgoedfonds dwingen om te praten over een aantal grieven van de kraamhouders. De hoogte van de huren, de afrekening van de servicekosten, het klimaat in de hal en de 'branchering' ofwel de indeling waarbij je naast vers geen happen en dranken mag verkopen, zijn de voornaamste struikelblokken.

R&S en FNG zijn in de race voor inlijving retailketen MS Mode

22aug 201611:53
  • Food-en-retail
  • 12416 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws R&S en FNG zijn nog in de race voor MS Mode, het concern van Roland Kahn niet. Kahn is niet van plan een bod uit te brengen op zijn failliete modeketen MS Mode. 'Our time is over', zegt zijn zakenpartner Jaco Scheffers in de NRC. De aspirant-kopers zien in MS Mode een portfolio aan complementaire merken.

Kalfsvleesbedrijf Van Drie koopt soepmerk Struik

22aug 201609:37
  • Food-en-retail
  • 11663 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoop

nieuws Fratelli Investments, onderdeel van Van Drie Group, krijgt groen licht voor de overname van foodproducent Struik Foods. Er blijft na de overname voldoende concurrentie, meldt de ACM (de Autoriteit Consument & Markt, red.). Het bekende soep- en conservenmerk Struik, groot gemaakt door Hans Struik, hoopt dankzij de overname verder te kunnen groeien in Europa.

[onderzoek] Online sterkst groeiend afzetkanaal binnen FMCG

19aug 201616:38
  • Food-en-retail
  • 34232 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenWeb

nieuws Jaarlijks voert IRI een grootschalig onderzoek uit waarbij van ruim 20 productcategorieën de bestedingen van shoppers over alle kanalen heen in kaart worden gebracht Hieruit blijkt dat online het sterkst groeiende kanaal is binnen FMCG (fast moving consumer goods, red.). Ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de online FMCG bestedingen meer dan verdubbeld.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken