Desperados-campagne van Natwerk transformeert muurbloempjes tot echte Party Starters

18jul 201710:29
  • Bureaus
  • 11202 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MerkenSocial mediaMarketingCampagnes

nieuws In de nieuwe campagne ‘Be the Party Starter’ tilt biermerk Desperados ieder feest naar een hoger niveau. Het is de kick van tequila in je bier. Maar dan in de vorm van een feestje. Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie en de campagne, die begin juli is gelanceerd. De nieuwe campagne is in lijn met de overkoepelende global strategie die is ontwikkeld door We Are Pi.

Opposuits lanceert kindercollecties

18jul 201710:16
  • Online
  • 8159 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Commerce

nieuws Pakkenmerk OppoSuits lanceert op 18 juli twee nieuwe collecties: pakken voor jongetjes van 2 tot 8 jaar en pakken voor tienerjongens van 10 tot 16 jaar. De kleurrijke kinderpakken met opvallende prints zijn nieuwe varianten op de wereldwijd succesvolle heren- en vrouwenlijnen van het merk.

Albert Heijn vernieuwt visschap - In lijn met ABN-advies 'visbeleving' naar hoger plan te tillen

18jul 201708:55
  • Food-en-retail
  • 8742 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFood

nieuws Bij steeds meer consumenten ligt ’s avonds een visje op het bord. Want vis is gezond, lekker en een goed alternatief voor vlees. Toch weet niet iedereen hoe je vis bereidt en hoe je kunt variëren. Albert Heijn speelt hierop in en vernieuwt deze week het visschap.

Heineken verslaat Grolsch als bierpartner in Arena

18jul 201700:27
  • Sponsoring
  • 8869 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipMarketingMerkenVoetbalLeverancier

nieuws Heineken heeft eindelijk de Amsterdam Arena veroverd. Na ruim 20 jaar versloeg de Amsterdamse bierbrouwer zijn eeuwige rivaal Grolsch, dat een bod van Heineken niet kon evenaren. Vanaf augustus gaat Heineken bier schenken in het stadion, waar brouwers al jaren met elkaar over steggelen.

[Nielsen] Mediawaarde top 20 foodmerken onderzocht: Coca-Cola scoort hoogst via paid, owned en earned media

17jul 201711:31
  • Food-en-retail
  • 26439 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodBereikOnderzoek

nieuws Van de top 20 foodmerken in Nederland realiseert iets meer dan de helft de meeste mediawaarde via paid media. Via owned en vooral earned media weten veel merken de totale mediawaarde echter flink op te schroeven. Van alle Foodmerken genereert Coca-Cola de hoogste earned, owned en paid mediawaarde. Alleen RedBull kan, mede dankzij Max Verstappen, concurreren met Coca-Cola op earned media. Knorr weet een opvallend hoge PR-waarde te genereren met de eigen kanalen.

Vlaams verbod onverdoofd slachten in aantocht - miljardairs stappen in vleesvervangers

17jul 201711:15
  • Food-en-retail
  • 10038 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVOPolitiek

nieuws Het Vlaams Parlement heeft bijna unaniem ingestemd met het verbod op onverdoofd slachten vanaf 2019. Deze beslissing is vooral een reactie op de beelden uit Tielt, die via social media viraal gingen. Het verbod heeft direct effect op wat er in Belgische winkels ligt. In Nederland talmt men en wordt er vooralsnog anders gedacht. Intussen stopt Bill Gates 90 miljoen in een bedrijf genaamd Impossible Food. Dat gaat binnenkort dagelijks voor 4 miljoen mensen vegetarische burgers op de markt brengen.

'Consumenten shoppen doelgerichter'

17jul 201709:10
  • Food-en-retail
  • 6831 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Producten en dienstenWinkelen

nieuws Uit onderzoek van marketing- en technologiebedrijf DigitasLBIi blijkt dat 88% van de consumenten voorafgaand aan een aankoop in een fysieke winkel eerst online research doet. Dit is het zogenaamde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline). 82% van de consumenten gebruikt vervolgens de smartphone ook tijdens het shoppen in de winkel. Hun favoriete merk zoeken ze volgens de onderzoekers via Verkooppunten.nl, 'dé merkenzoekmachine van Nederland'.

Winnaars 24Kitchen Food Truck Awards bekend

14jul 201716:01
  • Food-en-retail
  • 20566 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFood

nieuws De afgelopen maanden hebben kijkers van culi-zender 24Kitchen massaal de genomineerden van de 24Kitchen Food Truck Awards geproefd op diverse foodfestivals van Nederland. Zij verkozen uiteindelijk de winnaar. 'Het was een spannende strijd, maar inmiddels zijn alle stemmen geteld en de winnaars bekend... Gefeliciteerd Roll or Bowl!', meldt 24Kitchen nu. Een nadere kennismaking en er was ook nog de vakjuryprijs... voor Hete Bliksem.

Transitie naar 'Beslist.nl Winkelwagen' in volle gang

14jul 201711:35
  • Food-en-retail
  • 19387 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenZoekmachineInteractie

nieuws De overgangsfase van prijsvergelijker naar online winkelcentrum verloopt soepel, meldt Beslist.nl. De goedbezochte site zet nieuwe stappen in de overgang naar het 'Winkelwagen model', waarbij de consument direct op de site een order plaatst en afrekent. Deze complexe transformatie vraagt om een gefaseerde aanpak. Beslist.nl zet drie stappen voorwaarts in deze transitie: de keurmerk-eis is vervangen door een Beslist.nl checklist, alle categorieën worden nu op een uniforme manier getoond en de gratis Startersaccounts komen per 1 oktober 2017 te vervallen.

Auto-therapeut Erwin Wijman (De Geluksmachine): 'Wat!?! Dafne Schippers in een Porsche Macan?'

14jul 201711:27
  • Sponsoring
  • 38388 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EndorsementBrandingInterviewMerken

nieuws Huh? De frêle Dafne Schippers in een overmaatse Porsche? Filemon Wesselink in een Skoda? Mark Ronson (wie?) in een Lexus? En wedden dat Johnny de Mol dacht dat Kia een merk magnetrons of wasdrogers was. De endorsements en sponsordeals tussen BN’ers en automerken halen je links en rechts in. Maar passen deze mensen wel bij deze auto? MarketingTribune vroeg het aan autotherapeut Erwin Wijman, die deze maand de autobijbel 'De geluksmachine' publiceerde. 'Er is geen vrouw die een Skoda koopt.'

[interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy

14jul 201708:12
  • Food-en-retail
  • 5908 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Na 100 opvallende vakgenoten -die binnen hun organisatie of als DGA/cmo iets bijzonders uit de grond stampen- aan het woord te hebben gelaten, interviewen we er nog eens 100 bij! Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder. Als nummer 109 interviewt de redactie Food&Retail country manager Sophie Heldens van reBuy. Vanuit Berlijn geeft deze e-retailer een nieuw leven aan bestaande producten en doet zo aan circulaire marketing. Sinds kort bestrijkt reBuy ook Nederland.

Holland Heineken House ook in Zuid-Korea

13jul 201715:29
  • Sponsoring
  • 10503 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ActivatieOlympische SpelenMarketingSport

nieuws Ook tijdens de Winterspelen van 2018 in Zuid-Korea opent het Holland Heineken House zijn deuren. Voor de 14e keer op rij bieden NOC*NSF en Heineken een huis waar fans uit zowel Nederland als andere landen kunnen genieten van sport en waar Oranje-succes wordt gevierd. Het Holland Heineken House ligt straks in het hart van de schaatswereld, op tien minuten afstand van de Olympische schaatshallen in Gangneung.

Distributeur Dachser breidt capaciteit in Waddinxveen fors uit

13jul 201715:23
  • Food-en-retail
  • 7943 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingZakelijkLeverancier

nieuws Dachser Netherlands heeft in Waddinxveen het gebouw van DSV aan de Distributieweg overgenomen. Dit gebouw ligt schuin tegenover het huidige pand van het Dachser Logistics Centre Rotterdam. De logistieke dienstverlener breidt hiermee haar terrein uit met een totale oppervlakte van 24.000 vierkante meter. Dachser boekte in 2016 80 miljoen zendingen wereldwijd en tikte een een bruto-omzet van 5,71 miljard euro aan.

Transavia zet thuisblijvers in het zonnetje

13jul 201711:20
  • Bureaus
  • 11722 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MarketingVideoCampagnes

nieuws Deze zomer brengt Transavia meer dan een miljoen passagiers naar hun vakantiebestemming. En om de zomervakanties mede mogelijk te maken zijn veel thuisblijvers nodig. Daarom zet Transavia die mensen vanaf deze week in het zonnetje tijdens zijn Thuisblijvers-campagne.

Warner Bros start kookshow met Dumpert

13jul 201711:18
  • Food-en-retail
  • 11344 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieFoodContent

nieuws Televisieproducent Warner Bros en videoplatform Dumpert hebben in juni 2017 een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen. Het eerste resultaat van deze samenwerking is de nieuwe serie DumpertEten. In deze kookshow neemt cameraman Nick Toet op geheel eigen wijze de kijkers mee op een culinaire reis. De serie ging vorige week in première en werd op Dumpert en YouTube al ruim 600.000 keer bekeken.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken