Boek Blokker belicht historie 'huishoudwinkel in crisistijd'

13jul 201709:12
  • Food-en-retail
  • 8033 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenOnderzoekMarketing

nieuws Journalist Bas Nieuwenhuijsen, die werkt voor ANP, NOS, Aether, Spreek’buis en VGOmedia Magazine en mediaondernemer Richard Otto van Tens Media, die eerder de bestsellers 'Verdwenen Merken' en 'Vroom & Dreesmann' schreven, hebben een nieuw boek uit: over Blokker ditmaal. De heren willen met dit boek 'inzicht geven in de rijke geschiedenis van deze oerhollandse winkelketen'.

PostNL bezorgt foodproducten in België

12jul 201715:01
  • Food-en-retail
  • 9343 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt nu ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt. PostNL start in België met het bezorgen van de maaltijdboxen van Marley Spoon, de boodschappen van de Nederlandse biologische supermarktketen Ekoplaza en de thuisleveringen van Carrefour, die meer dan 780 vestigingen in België heeft. In de toekomst gaat PostNL ook voor andere online foodaanbieders bezorgen.

Jägermeister en YoungCapital bieden zomerbanen aan

12jul 201713:05
  • Bureaus
  • 11335 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ContentHRMarketingCampagnes

nieuws Jägermeister geeft zomers vervolg aan de ‘It’s a matter of taste’ campagne en nodigt consumenten uit om te solliciteren op de meest unieke zomerbanen die een kwestie van smaak zijn. Het drankmerk presenteert in samenwerking met uitzendbureau YoungCapital de ‘Jägermeister Summer Jobs’.

Beroemde Parijse boutique Colette sluit - Yves Saint Laurent wil het warenhuis

12jul 201713:05
  • Food-en-retail
  • 12027 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WinkelenMarketing

nieuws Colette, de wereldvermaarde winkelboutique aan de Rue Saint-Honoré te Parijs en volgens modekenners een 'temple of cool', gaat na 20 jaar sluiten. Modehuis Yves Saint Laurent zou onder de gegadigden zijn om de toplocatie over te nemen. De sluiting geeft de lastige markt aan waarin sommige internationale topwarenhuizen zich bevinden.

[interview] Trademarketeer Massemyn opent Jam Studio’s: 'Hero wil jongere jamshoppers extra verleiden'

12jul 201709:30
  • Food-en-retail
  • 8134 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInnovatieInterview

nieuws Merkfabrikant Hero opent deze week verschillende tijdelijke Jam Studio’s bij supermarkten van Albert Heijn, Jumbo, Deen, DekaMarkt, Hoogvliet, Plus en Jan Linders. Het gaat daarbij om pop up-locaties die dienst doen als live cooking restaurants en waar shoppers terecht kunnen voor gratis hapjes, broodjes, tussendoortjes en gerechten. Die hapjes en snacks worden ter plaatse gemaakt van Hero-producten.

Madurodam en N=5 vertellen grote verhalen over Nederland

11jul 201717:05
  • Bureaus
  • 12091 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingCommercialsCampagnesMarketing

nieuws Borstklopperij zit niet echt in het Nederlandse DNA, maar wat Madurodam betreft is ons Calimero-complex volkomen onterecht: we hebben juist ontzettend veel om trots op te zijn. In zijn nieuwe tv-commercial brengt Madurodam aan de hand van prestaties van Nederlandse wereldveroveraars in beeld dat ons land groot is. De campagne komt uit de koker van N=5.

NAC ruilt bierpartner Bavaria in voor Amstel

11jul 201716:44
  • Sponsoring
  • 9709 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenMarketingPartnershipVoetbal

nieuws NAC Breda heeft in Amstel een nieuwe bierpartner gevonden. Beide partijen hebben met ingang van 1 januari 2018 een contract getekend voor de komende vijf jaar. Gedurende deze periode zal bij alle thuiswedstrijden van NAC in het gehele Rat Verlegh Stadion Amstel-bier worden geschonken.

Nextail noemt dynamische content 'de toekomst van online retail' en voegt daad bij woord

11jul 201715:12
  • Food-en-retail
  • 10434 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebInteractie

nieuws Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, brengt vandaag in samenwerking met Publitas een innovatieve technologie op de markt waarmee volgens het bedrijf 'de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is'. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers en maakt online communicatie naar klanten actueler, persoonlijker en waardevoller dan ooit, stelt Nextail. Peter Scholtes, director Online Marketing bij Nextail reageert.

Bavaria gaat samenwerken met 'creatief Spaans biermerk' Moritz - symbool van Barcelona

11jul 201712:39
  • Food-en-retail
  • 11827 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPackagingZakelijk

nieuws Bavaria zet haar internationale uitbreidingsstrategie voort en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje, dat bovendien symbool staat voor de stad Barcelona. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de mooie premium bieren van uitstekende kwaliteit te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal, aldus de Lieshouter brouwerij.

'AH gaat strijd aan tegen suiker in frisdrank voor kinderen'

11jul 201710:26
  • Food-en-retail
  • 10695 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOMarketing

nieuws De komende weken gaat Albert Heijn een flinke suikerreductie doorvoeren in het schap met frisdrank voor kinderen en het schap met sappen. In meer dan 40 producten wordt het suikergehalte verlaagd, waardoor per jaar 50 miljoen minder suikerklontjes worden geconsumeerd, stelt AH. 'Ook vind je in het schap veertien nieuwe producten, zoals Droomwater en AH Natuurlijk mineraalwater met Wally de Walvis.' De nieuwe Friswijzer bij het schap moet het ouders met kinderen nog makkelijker maken om te kiezen voor een gezondere variant in de schooltas.

Jumbo wil vriendelijke overname Emté - Coop biedt mee

11jul 201709:01
  • Food-en-retail
  • 8461 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingVerkoop

nieuws Retailketen Jumbo wil Emté niet op een agressieve manier overnemen van Sligro en ziet af van een bod als Sligro onwelwillend is. Dit stelt Jumbo-cfo Ton van Veen in de Telegraaf. De Telegraaf stelt dat het om een overnamesom van €300 miljoen gaat. Emté Supermarkten is een Nederlandse supermarktformule en is onderdeel van Sligro Food Group.

[interview] Marit van Egmond (Albert Heijn): 'Juiste productdata essentieel voor klanten'

10jul 201715:40
  • Food-en-retail
  • 11207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodConsumenten

nieuws Albert Heijn is een groot voorstander en ondersteuner van het programma 'DatakwaliTijd 2.0' van GS1 en eist van zijn leveranciers dat zij voldoen aan de voorwaarden die in dat programma worden gesteld. Alleen dan kunnen retailers en leveranciers optimaal voldoen aan de wensen van consumenten, meent Marit van Egmond, commercieel directeur van Albert Heijn. We spreken haar. 'Het is van groot belang voor retailers én producenten dat die data kloppen, anders haakt de klant af.'

[interview] Zeeman excelleert al 50 jaar in 'normaal'

10jul 201710:36
  • Food-en-retail
  • 21403 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepenKlantConsumentenAwards

nieuws Zeeman bestaat vijftig jaar en won recent ook nog eens een San Accent (Beste Adverteerder) én Esprix Award (goud voor de trouwjurk). Een merk dat staat als een huis dus, maar wat is nu eigenlijk het geheim van de (spot)goedkope retailer? MarketingTribune in gesprek met manager marketing & communicatie Caroline van Turennout.

[gastblog Paul Polman, ceo Unilever] 'Toekomst vraagt om gedeeld wereldwijd engagement'

10jul 201710:30
  • Food-en-retail
  • 31245 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MarketingMVOPolitiek

weblog De gebeurtenissen van afgelopen week zullen bij hen die aanwezig waren bij de klimaatconferentie van Kopenhagen in 2009, soortgelijke gevoelens van teleurstelling, boosheid en zelfs ongeloof oproepen: in het licht van alle bewijslast, slaan politici de bal soms mis. Maar de verdoemde Kopenhagen-top heeft een nieuwe generatie klimaatpleiters aangespoord. Mensen uit elke sector, van nationale overheden, steden, staten, jeugdbewegingen, geloofsgroepen en bedrijven, zijn meer dan ooit vastberaden om de strijd te voeren voor een wereldwijd programma van klimaatmaatregelen die de economische groei beschermen, banen scheppen, de luchtkwaliteit en de volksgezondheid verbeteren én een stabiel klimaat voor toekomstige generaties veiligstellen.

[designcase] Logische lijn in het assortiment

8jul 201708:12
  • Design
  • 15851 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Het Leidse brand identity bureau Millford en bakkersmerk Bolletje werken samen aan een heroriëntatie op de verpakkingsuitstraling. Stapje voor stapje, want het familiebedrijf wil niet dat vaste klanten moeten zoeken in het drukke ontbijt- en tussendoortjesschap. MarketingTribune sprak met Sanne Evertse, strategy director bij Millford en Sándor van Mil, marketingmanager bij Bolletje: ‘In de laatste jaren is het assortiment van Bolletje flink uitgebreid. Nu is het juiste moment aangebroken om tot een passende opbouw van het assortiment te komen, waardoor losse concepten elkaar ook op merkniveau versterken.’


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken