ProFlags leidt CrossBorder Top 30

6sep 201720:03
  • Online
  • 8249 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderscheidingE-commerce

nieuws ProFlags is de nieuwe aanvoerder van de CrossBorder Top 30, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce bedrijven over de grens. De vlaggenverkoper uit Zeewolde ontving de bijbehorende onderscheiding uit handen van Arjan van Oosterhout, hoofdredacteur van Twinkle. Leapp en Everlake eCommerce bezetten de tweede en derde plek op de lijst, die zojuist bekend werd gemaakt op het CrossBorder e-commerce Event.

Genomineerde [4] NRW Jaarprijs 2017 - Hanzewijk in Kampen

6sep 201715:24
  • Food-en-retail
  • 12298 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws NRW staat voor de Nederlandse Raad Winkelcentra en verenigt deskundigen, belanghebbenden en vernieuwers binnen de winkelomgeving. Donderdag aanstaande wordt tijdens het Jaarcongres de winnaar van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt in Theater Amsterdam. In een serie van 5 worden de unieke kwaliteiten van de genomineerde projecten zoals door hen zelf gepresenteerd nader toegelicht. In deel [4]: Genomineerde Hanzewijk in Kampen.

Mares nieuwe ceo Zeeman textielSupers

6sep 201709:58
  • Food-en-retail
  • 4407 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingPersonalia

nieuws De Raad van Commissarissen van de Zeeman Groep heeft Erik-Jan Mares benoemd tot nieuwe ceo en voorzitter van de directie. Mares treedt per 23 oktober 2017 bij Zeeman in dienst. Na een introductieprogramma van twee maanden zal hij per 1 januari 2018 de verantwoordelijkheden overnemen van algemeen directeur Bart Karis, die eerder dit jaar bekendmaakte dat hij het bedrijf eind 2017 zal verlaten.

Mountain ontwikkelt nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign Lola Quinoa

6sep 201709:30
  • Design
  • 8326 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idPackaging

nieuws Quinoa kent zijn oorsprong in het Andes-gebied in Zuid-Amerika. Lola Quinoa, een merk van de Dutch Quinoa Group, is een ras dat in Nederland in de buitenlucht kan groeien en wil quinoa voor een groter publiek toegankelijk maken. Om dit te bereiken vroeg de Dutch Quinoa Group aan Mountain om een nieuwe visuele identiteit en verpakkingsdesign te ontwikkelen.

[interview] Drie retailexperts over digitale kansen Hudson's Bay: 'Offline kun je merken sterker onderscheiden'

6sep 201708:50
  • Food-en-retail
  • 6170 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • OnlineMarketing

nieuws Het eerste gigantische warenhuis uit de serie van Canadese retailer Hudson's Bay opent deze week de poorten in Amsterdam. Wat kunnen we verwachten van de nieuwe warenhuisketen, die zich richt op een jonge doelgroep in het hogere segment? Drie retaildeskundigen Paul Moers, Rupert Parker Brady en Cor Molenaar, waarvan de eerste twee ook bekend als MarketingTribune-columnist, delen op Twinkle.nl hun eerste indrukken, met speciale aandacht voor de online-component van Hudson's. ‘Het is nog geen gelopen race.’

AH-franchiser daagt Albert Heijn

5sep 201715:01
  • Food-en-retail
  • 10376 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws AH-franchiser Gerrit van Noort daagt Albert Heijn voor de rechter. Vandaag dient bij de rechtbank in Haarlem het kort geding. Het dienen van het kort geding wordt door de rechtbank geconfirmeerd na vragen van vaktitel Distrifood. De bom ontplofte toen Albert Heijn twee weken terug besloot de levering van goederen aan de twee supermarkten van Van Noort in het Brabantse Berghem en in Leiden te staken. De schoen wringt wel eens vaker als het om franchisers gaat.

Genomineerde [3] NRW Jaarprijs 2017 - Kerkelanden in Hilversum

5sep 201709:12
  • Food-en-retail
  • 10923 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenAwards

nieuws Op donderdag 7 september wordt tijdens het Jaarcongres de winnaar van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt in Theater Amsterdam. Genomineerde winkelgebieden zijn: Nowadays in Amsterdam, Beverhof in Beverwijk, Kerkelanden in Hilversum, Hanzewijk in Kampen en AaBe fabriek in Tilburg. In een serie van 5 worden de unieke kwaliteiten van de genomineerde projecten zoals door hen zelf gepresenteerd nader toegelicht. In deel [3]: Genomineerde Kerkelanden in Hilversum.

Dyson opent eerste beauty shop-in-shop in Nederland in Hudson's Bay

5sep 201708:59
  • Food-en-retail
  • 9745 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieWinkelen

nieuws Vandaag worden de deuren van de eerste shop-in-shops van het innovatieve electronicamerk Dyson in het Amsterdamse filiaal van Hudson’s Bay officieus geopend. De officiële opening is op 19 september. Hiermee is Nederland het eerste Europese land waar Dyson permanent een shop-in-shop opent op een Beauty-afdeling van een warenhuis. Direct hierna openen de Dyson shop-in-shops ook in negen andere filialen, namelijk Almere, Maastricht, Leiden, Rotterdam, Den Haag, Zwolle, Breda, Den Bosch en Tilburg.

Hudson's Bay: heeft het warenhuis nog toekomst?

4sep 201712:10
  • Food-en-retail
  • 12421 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • WinkelenMarketing

weblog Morgen, op 5 september 2017, opent Hudson’s Bay zijn eerste vestiging in Amsterdam. Er volgen de komende twee jaar nog veertien vestigingen. Hoewel men wat tegenslag heeft gehad, toch een geweldig knappe operatie, die door iedereen met veel belangstelling wordt gevolgd. Maar, vraagt retail- en salesexpert Dirk Mulder van ING zich af: is er in Nederland nog wel ruimte voor warenhuizen?

Genomineerde [2] NRW Jaarprijs 2017: Beverhof te Beverwijk

4sep 201709:01
  • Food-en-retail
  • 10905 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenement

nieuws Tijdens het aanstaande Jaarcongres van de Nederlandse Raad van Winkelcentra wordt de winnaar van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt. Genomineerd zijn: Nowadays in Amsterdam, Beverhof in Beverwijk, Kerkelanden in Hilversum, Hanzewijk in Kampen en AaBe fabriek in Tilburg. In een serie van 5 worden de unieke kwaliteiten van de genomineerde projecten zoals door hen zelf gepresenteerd nader toegelicht. Vandaag delen we case [2]: Genomineerde Beverhof te Beverwijk.

24Kitchen beleeft record-zomer

1sep 201711:34
  • Media
  • 26702 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentTelevisieFood

nieuws 24Kitchen beleeft de meest succesvolle zomer ooit. In de zomerperiode juli en augustus wist het kanaal voor het eerst sinds haar bestaan boven een gemiddeld marktaandeel van 1% uit te komen in de categorie kijkers 20-49 jaar. Een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar zomer. Het gemiddeld marktaandeel bij de vrouwelijke doelgroep in diezelfde leeftijdscategorie wist zelfs de 1,5% marktaandeel te overstijgen, bijna een verdriedubbeling ten opzichte van zomer geleden. In totaal stemden deze zomer ruim 5 miljoen kookliefhebbers af op de tv-zender.

Online bestedingen stijgen naar 10,66 miljard

1sep 201710:20
  • Online
  • 18406 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • E-commerce

nieuws In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met € 10,66 miljard aan online bestedingen 13% meer uitgegeven aan het online aankopen van producten en diensten ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar.

Genomineerde [1] NRW Jaarprijs 2017: Nowadays Amsterdam

1sep 201709:14
  • Food-en-retail
  • 8777 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenement

nieuws Op donderdag 7 september wordt tijdens het Jaarcongres de winnaar van de NRW Jaarprijs 2017 bekend gemaakt in Theater Amsterdam. NRW staat voor Nederlandse Raad Winkelcentra. De prijs bekroont nieuw ontwikkelde winkelgebieden. Genomineerd zijn: Nowadays in Amsterdam, Beverhof in Beverwijk, Kerkelanden in Hilversum, Hanzewijk in Kampen en AaBe fabriek in Tilburg. In een serie van 5 worden de unieke kwaliteiten van de genomineerde projecten zoals door hen zelf gepresenteerd nader toegelicht. We starten met case [1]: Genomineerde Nowadays Amsterdam.

Blokker blijft jarige Big Bazar trouw

31aug 201713:05
  • Food-en-retail
  • 8990 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Winkelen

nieuws Discounter Big Bazar telt vanaf vandaag 10 weken lang af naar zijn 10e verjaardag met een Bizar Prijzenfestival en een verjaardagcampagne. Big Bazar telt eind van dit jaar 140 winkels waarmee Blokker Holding – ondanks de intentie tot verkoop van de formule – de investeringen in Big Bazar voortzet. Big Bazar verwacht dit jaar 10% omzetgroei te realiseren. (fotocredits: winkelcentrum 40-45)

NS vraagt heel Nederland: 'Wat houdt je tegen?'

31aug 201700:07
  • Bureaus
  • 27030 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameStorytellingMarketingCampagnes

nieuws Nieuwe mensen ontmoeten, oude vrienden bezoeken, inspiratie op doen of iemand verrasen. Waar je ook zin in hebt, stel het niet langer uit. Dat is de boodschap van de nieuwe NS-campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5. Het spoorwegbedrijf stelt daarin aan heel Nederland de vraag: 'Wat houdt je tegen?'


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken