[interview] Marketeers Lassie over succes van online restaurant Burger Proof en hun rijst- & bonenstrategie

1aug 201708:51
  • Food-en-retail
  • 13409 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFoodInterview

nieuws 'Rijstleider' en foodmerk Lassie heeft afgelopen juli de stad Amsterdam op een bijzondere manier kennis laten maken met zijn nieuwe vegetarische burgers. Samen met maaltijdbezorger Foodora opende Lassie online restaurant Burger Proof, 'nu wegens succes gesloten'. Met het restaurant en de burgers, samengesteld door award winning burgerchef Diego Buik, wil Lassie consumenten inspireren om bewust, makkelijk en vooral lekker te eten. 'En dat is gelukt', vertellen Paul Stam, marketing & innovatie manager en Roos Kemper, brand manager van Lassie . 'Dit is een totaal nieuwe categorie met ervaren spelers, hoe kunnen wij ons zelf daar levensvatbaar maken als merk? Dat is onze uitdaging.'

Febo lanceert badslippers en eigen kledinglijn

31jul 201715:50
  • Food-en-retail
  • 22685 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketing

nieuws Het lijkt de nieuwste trend in snack- en haute fritureland: een eigen kledinglijn. Het hipste item komt binnenkort echter van automatiekgigant Febo: een heuse badslipper. Bij voorkeur met brandschone witte sokken te dragen.

Nestlé voorziet trage omzetgroei in 2017

28jul 201711:50
  • Food-en-retail
  • 25656 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodVerkoop

nieuws ‘De autonome omzetgroei in de eerste helft van het jaar voldoet niet helemaal aan onze verwachtingen’, zegt Mark Schneider, topman bij Nestlé. Het Zwitserse fmcg-concern voorziet een tragere omzetgroei. De voedingsmiddelenindustrie kampt al langer met tegenvallende sales. Dat komt volgens Distrifood onder meer 'doordat consumenten steeds vaker voedsel uit pakjes links laten liggen omdat ze dat als ongezond beschouwen'.

[interview 111] Marijke de Laat en Joris Landa - oprichters en bouillon-experts Bouillon Brothers

28jul 201700:01
  • Food-en-retail
  • 10923 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketingInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Voor de 110 eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder. Als nummer 111 interviewt de redactie Food&Retail Marijke de Laat, die met Joris Landa de 'Bouillon Brothers' lanceerde: makers van verse bouillons met een verhaal. Volgens het duo dat recent een eerste winkel opende in de hippe Amsterdamse Houthavens, is er amper iets beters, lekkerders en gezonders te drinken dan hun krachtige homemade bouillons (ook vega). De Laat: 'Wij zijn tot op het bot gemotiveerd om alles morgen nog beter te doen dan vandaag.'

[marktanalyse] Redding van Witteveen Mode hangt in de lucht - oorzaken van de struikelpartij en marketingtips

27jul 201711:42
  • Food-en-retail
  • 13308 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • WinkelenMarketing

nieuws Er bestaat een reële kans dat Witteveen volledig of deels gered wordt, melden bronnen rond Witteveen-curator Rinke Dulack. Gister bleek dat de damesmodeketen failliet was. Witteveen houdt de 98 vestigingen ‘tot nader order’ open. De webshop is intussen offline. De modeketen laat weten ‘zeer aangeslagen’ te zijn door het faillissement. De Wet van de Remmende Voorsprong biedt Witteveen nieuwe kansen. Analyse van het faillissement met aanbevelingen voor een doorstart.

Arla wint FMA marketing award - Unilever 2x categoriewinnaar

27jul 201709:05
  • Food-en-retail
  • 12820 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodAwards

nieuws Arla is het foodbedrijf met de beste 'marketingprestatie'. Het zuivelmerk wint de Foodmagazine Marketing Award en krijgt van de jury de hoogste punten als het gaat om trade marketing, innovatie en groei. 'Arla is het a-merk dat de grote driver is achter de groei in de categorie zuivel’, zegt de jury in een verklaring. Daarnaast winnen Dole, Bolletje, Hak, Lactalis, Unilever (2x), Heineken, Coca-Cola, Nestle, Jacobs DE, Mondelez, P&G in hun categorie.

Foodora start met de bezorging van Vapiano in Nederland

26jul 201714:41
  • Food-en-retail
  • 15801 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Italiaan Vapiano gaat voor de online bezorging van hun gerechten in Nederland samenwerken met fooddistributiemerk Foodora. Voor de maaltijdbezorgservice betekent het toevoegen van de internationale restaurantketen een mooie aanvulling op het portfolio. Vapiano werd in 2002 in Hamburg opgericht en heeft meer dan 185 vestigingen in 31 landen op vijf verschillende continenten.

McDonald's lanceert McDelivery Collection-kledinglijn

26jul 201712:41
  • Food-en-retail
  • 16843 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws McDonald’s doet op 26 juli tijdens de zogenoemde 'Global McDelivery Day' iets bijzonders voor haar gasten wanneer zij een McDelivery-bestelling plaatsen via UberEATS, zo meldt de restaurantketen. 'Vandaag ontvangt namelijk iedere gast die gebruikt maakt van McDelivery bij een van de deelnemende restaurants in Amsterdam een uniek item uit de McDelivery Collection zoals een onesie, een picknickkleed, Big Mac kussenhoesjes of een World Famous hoodie of trainingsbroek.'

98 winkels Witteveen Mode dicht

26jul 201709:59
  • Food-en-retail
  • 13571 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenVerkoop

nieuws De 98 winkels van retailketen Witteveen Mode gaan vandaag vermoedelijk niet meer open. Het winkelmerk dat dameskleding vermarkte, is failliet verklaard vanwege een te hoog opgelopen belastingschuld. De Belastingdienst vroeg het faillissement van Witteveen Mode aan.

BrancheVereniging Cadeaukaarten Nederland gelanceerd

25jul 201714:07
  • Food-en-retail
  • 4455 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • Geen tag

nieuws Het aantal uitgevers van cadeaukaarten is de afgelopen jaren explosief gegroeid, een toenemend aantal (r)etailers biedt een breed assortiment cadeaukaarten aan en ook de consument omarmt de moderne versie van de papieren cadeaubon. Kortom, de markt is volop in beweging. De oprichting van de BrancheVereniging Cadeaukaarten Nederland (BVCNL) komt dus op een goed moment, stelt de vereniging.

Sire vraagt ouders: 'Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?'

25jul 201712:05
  • Bureaus
  • 17507 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActivatieMaatschappijCampagnesDoelgroepen

nieuws Stichting Ideële Reclame (Sire) lanceert vandaag zijn nieuwe campagne ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’. Met deze campagne wil Sire opvoeders aan het denken zetten over hoe ze met jongens omgaan. 'Jongensgedrag wordt steeds minder gewaardeerd in onze maatschappij.'

Sunshine and Sausages 'knipt' zomercampagne Schiphol

25jul 201712:00
  • Bureaus
  • 17710 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingInspiratieCampagnes

nieuws Sunshine and Sausages heeft de crossmediale zomercampagne ontwikkeld voor de commerciële producten van Schiphol, waaronder See Buy Fly en Parking. De campagne brengt vooral het retailaanbod op een zomerse wijze onder de aandacht van reizigers, werknemers én recreanten. In geknipte vorm.

Vogue extra en vogue met 'Branding Heritage'

25jul 201711:08
  • Food-en-retail
  • 12864 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenMarketing

weblog Vogue, het wereldwijd bekendste merk van de modetijdschriften, zet sterk in op de groeiende marketingtrend van Branding Heritage, het activeren van onze onbewuste positieve herinneringen aan grote merken die zijn opgeslagen in de diepste lagen van ons collectieve geheugen. Niet alleen haalt Vogue de legendarische koningin van de zoete zwijmelpop, Céline Dion, weer uit de kast als een tijdloos wereldmerk waarover de muzikale meningen sterk uiteen blijven lopen.

[interview] Sarah Bouwmeister: 'Nieuw Spar-onlineplatform brengt ondernemers letterlijk in beeld'- start same day delivery

25jul 201709:14
  • Food-en-retail
  • 9818 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WebWinkelen

nieuws Retailketen Spar brengt een nieuw digitaal platform dat lokale ondernemers in beeld brengt. Verschillende Sparformules hebben voortaan een eigen assortiment én unieke content. Klanten betalen aanbiedingsprijzen die gelden op het moment van bestellen. Ook wordt nu 'same day delivery' geboden. Zes vragen aan de betrokken manager E-commerce bij Spar: Sarah Bouwmeister. 'De vraag van de consument naar gemak voor elke dag stijgt, wij spelen hier met het nieuwe platform op in door het vertrouwde gezicht van de bezorger aan de deur en bezorgen tot de koelkast.'

[designpanel] Groente-ijsjes

25jul 201708:00
  • Design
  • 10553 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • PackagingDesignpanel

nieuws Branding & packaging designbureau Mas ontwierp voor &Samhoud food de verpakkingen van hun nieuwe biologische groentje-ijsjes met fruit en honing. De ijsjes zijn er in twee smaken: sinaasappel-wortel en komkommer-limoen en heten Sprice. Voor de to go-verpakking is er gekozen voor een rechthoekig doosje in plaats een plastic flowpack. Mas Peters van designbureau Mas: ‘De verpakkingen kregen een vrolijke en frisse uitstraling, waarin we de herkenbare stijlelementen van &Samhoud food terugzien. Het doosje gaf bovendien ruimte om de productdetails met behulp van illustraties op een leuke, toegankelijke manier weer te geven. Het ijsje op het doosje is gefotografeerd zoals het echt is. What you see is what you get.’ Mas heeft voor dit project samengewerkt met freelance-ontwerper Bart Nagel. Krijgt ons panel trek?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken