Almere moet nadruk leggen op herontwikkeling detailhandel

Almere moet nadruk leggen op herontwikkeling detailhandel
  • Food-en-retail
  • 5 sep 2013 @ 11:37
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

Almere moet iets terughoudender zijn bij het ontwikkelen van nieuwe winkelcentra, gezien de economische ontwikkelingen, stelt adviseur Paul de Krom in een rapport voor het Almeerse college. Maar voor het geplande nieuwe winkelcentrum in Almere Poort komt dat advies wellicht te laat.

Bouwbedrijf Dura Vermeer heeft vergunningen gekregen voor het nieuwe Retailpark in Almere Poort, maar dat is eigenlijk niet zo'n goed idee, valt te concluderen uit het rapport van oud-staatssecretaris Paul de Krom. Hij werd ingeschakeld om te onderzoeken of Almere het juiste detailhandelsbeleid voert, nadat winkeliers uit het stadscentrum aan de bel trokken over een teveel aan dreigende concurrentie.

Er is best ruimte voor detailhandelontwikkelingen - ook op nieuwe locaties - maar de nadruk moet iets meer op bestaand winkelgebied komen te liggen, vindt De Krom. Flexibiliteit en goed overleg tussen gemeente en ondernemers wordt steeds belangrijker en het vastleggen van winkelplannen voor de komende 20 jaar is uit de tijd. De Krom tegenover Omroep Flevoland:

"Dat betekent dat je terughoudend moet zijn met heel veel nieuwe vierkante meters ontwikkelen, voor zover die concurreren met detailhandel in bestaand gebied zoals het stadscentrum."

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken