Martine legt het Hak-bijltje erbij neer
- Food-en-retail
- 17 sep 2013 @ 09:27
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingTelevisie
- 17 sep 2013 @ 09:27
- Redactie Food en Retail
Martine Bijl doet op Prinsjesdag, na bijna drie decennia het gezicht te zijn geweest van groentefabrikant Hak, afstand van haar troon. In haar laatste troonrede neemt de koningin van het Land in haar laatste tv-commercial, waardig afscheid. Martine Bijl was bijna altijd vanachter haar tafel in het land, tussen de groenten van Hak, in meer dan 40 tv-commercials te zien. En vrijwel altijd vergezeld door meneer De Haan.
Met een gepaste laatste opening ‘Weilandgenoten……’ zet zij dinsdag 17 september, op prime time, vanaf 19.40 uur op Nederland 1,2 en 3 en op RTL 4,5, 7 en 8 nog eenmaal de toon in haar allerlaatste tv-commercial voor Hak. De troonrede heeft alles in zich wat de spotjes voor de groentefabrikant uit Giessen (Noord-Brabant) zo uniek maakten: tekstuele spitsvondigheden, humor, zelfspot en stijlvolle eenvoud. In totaal sleepten Hak en haar reclamemakers (Kuiper & Schouten in de periode 1986-2005; Etcetera van 2006-2013) tientallen prijzen in de wacht met Martine in de hoofdrol.
“We zijn Martine zeer dankbaar”, zegt marketing directeur Nicole Freid. “Zij heeft er mede aan bijgedragen dat Hak als A-merk een icoon is geworden en een vaste plek heeft gekregen op ons bord met Hollands eten”.
Hoe de nieuwe merkcampagne, die eind september van start zal gaan, eruit gaat zien laat Hak nog in het midden.
“We maken dat volgende week bekend”, aldus Freid.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing