Nederlandse foodbedrijven scoren met vrouwen in de top

  • Food-en-retail
  • 9 sep 2013 @ 09:37
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

In het Nederlandse bedrijfsleven werken steeds meer vrouwen in de top. Vooral vier beursgenoteerde bedrijven in food doen het goed: D.E Master Blenders 1753, DSM, Unilever en Wessanen.

Dat blijkt uit de Nederlandse Female Board Index 2013, het jaarlijkse onderzoek onder 85 aan de Euronext genoteerde Nederlandse bedrijven, van prof. dr. Mijntje Lückerath-Rovers van TiasNimbas Business School/Tilburg University. Zo’n 34 procent van de nieuwe commissarissen in het Nederlandse bedrijfsleven is vrouw.

D.E Master Blenders 1753 haalt 50 procent, DSM 43 procent, Unilever 42 procent en Wessanen 40 procent. Daarmee halen deze vier bedrijven als enige van de 85 het Europese streefgetal van minimaal 40 procent (over vijf jaar) nu al.

Bron/lees verder: Innofood

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken