Nederlandse foodbedrijven scoren met vrouwen in de top
- Food-en-retail
- 9 sep 2013 @ 09:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 9 sep 2013 @ 09:37
- Redactie Food en Retail
In het Nederlandse bedrijfsleven werken steeds meer vrouwen in de top. Vooral vier beursgenoteerde bedrijven in food doen het goed: D.E Master Blenders 1753, DSM, Unilever en Wessanen.
Dat blijkt uit de Nederlandse Female Board Index 2013, het jaarlijkse onderzoek onder 85 aan de Euronext genoteerde Nederlandse bedrijven, van prof. dr. Mijntje Lückerath-Rovers van TiasNimbas Business School/Tilburg University. Zo’n 34 procent van de nieuwe commissarissen in het Nederlandse bedrijfsleven is vrouw.
D.E Master Blenders 1753 haalt 50 procent, DSM 43 procent, Unilever 42 procent en Wessanen 40 procent. Daarmee halen deze vier bedrijven als enige van de 85 het Europese streefgetal van minimaal 40 procent (over vijf jaar) nu al.
Bron/lees verder: Innofood
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024