Schoenenreus zamelt oude schoenen in voor Oegandese schoolgangers

Schoenenreus zamelt oude schoenen in voor Oegandese schoolgangers
  • Food-en-retail
  • 5 sep 2013 @ 11:10
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Acties

De scholen zijn weer begonnen. Die campagne kennen we allemaal. Maar niet alleen in Nederland. Schoenenreus startte een campagne, Back2School, óók in Oeganda.

De scholen zijn weer begonnen. Die campagne kennen we allemaal. Maar niet alleen in Nederland. Schoenenreus startte een campagne, Back2School, óók in Oeganda.

Schoenenreus houdt de campagne voor Cordaid Kinderstem. Gedurende vier weken kunnen bij elk van de 140 filialen oude kleren en schoenen ingeleverd worden. De opbrengst gaat naar Cordaid Kinderstem. Hierdoor kunnen kinderen in Oeganda ook naar school, net als de kinderen in Nederland.

Oneerlijk
Waarom deze actie? Wij vroegen het aan Marielle Verberck, medewerker Marketing van Schoenenreus.



Oeganda

Cordaid Kinderstem zorgt ervoor dat wereldwijd ook de meest kwetsbare kinderen naar school kunnen. Ieder kind, waar ook ter wereld, heeft het recht zichzelf te ontwikkelen. Door naar school te kunnen kinderen aan hun toekomst bouwen. De projecten in Oeganda steunen de meest arme gezinnen. Als (groot)ouders zelf niet genoeg geld hebben worden materialen en een schooluniform betaald. Ook wordt de kwaliteit van het onderwijs verbeterd en worden schoolgebouwen opgeknapt. Hierdoor blijven kinderen gemotiveerd om op school te blijven en hun diploma te halen.

Back2School

De zomervakantie is voorbij en de komende weken starten de scholen in Nederland weer. Het motto van de campagne is dan ook ‘back to school’. Behalve nieuwe schoolmaterialen worden er meestal ook nieuwe kleren en schoenen aangeschaft. Ouders die een paar gaan kopen voor hun kinderen kunnen direct oude inleveren. Zij krijgen dan een kortingsbon van € 5,- voor hun volgende bezoek. De opbrengst van de oude schoenen of kleding zorgt ervoor dat kinderen in Oeganda óók naar school kunnen, net als kinderen in Nederland.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken