Supermarkt mag klagende leverancier niet straffen
- Food-en-retail
- 16 sep 2013 @ 14:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 16 sep 2013 @ 14:19
- Redactie Food en Retail
Nederlandse supermarkten tekenen een gedragscode naar Europees model voor eerlijke handelspraktijken. Daarin zijn regels opgenomen voor het oplossen van commerciële disputen tussen leverancier en afnemer. Het is een ernstige schending van de gedragsregels als een supermarkt een klagende leverancier straft. Een stuurgroep zal toezien op de gedragscode.
"Met de consument als uitgangspunt, wordt er vaak op het scherpst van de snede onderhandeld tussen leveranciers en supermarkten", aldus directeur Marc Jansen van supermarktkoepel CBL. "Maar ook stevige onderhandelingen moeten door beide partijen respectvol worden gevoerd."
Supermarkten willen transparant zijn over de manier waarop zij met handelsrelaties omgaan. Daarom werkt het CBL mee aan de pilot. Supermarkten moeten interne geschillenprocedures optuigen. Ook staat het een leverancier vrij een bemiddelaar aan te stellen of naar de rechter te stappen.
Bron/lees verder: Gfactueel.nl - Groente en Fruit
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing