Supermarkten schrikken van 'poepvlees'
- Food-en-retail
- 5 sep 2013 @ 11:54
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 5 sep 2013 @ 11:54
- Redactie Food en Retail
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is 'geschrokken' na de berichten van tv-programma Zembla dat veel vlees dat uit het slachthuis komt en wordt opgegeten door mensen, is besmet met bacteriën als E.coli. Het CBL liet dat woensdag weten. CDA en D66 willen zo snel mogelijk opheldering van staatssecretaris Dijksma (Economische Zaken) over dit 'poepvlees'.
De bacterie komt op het vlees terecht doordat vaak de darmen van de geslachte dieren kapot worden geprikt, waardoor er mest op het vlees terechtkomt. Volgens een van de keurmeesters van de Kwaliteitskeuring Dierlijke Sector in de uitzending zit er poep op ongeveer 60 procent van de karkassen.
Het CBL wil duidelijkheid.
'Als Zembla concrete bewijzen heeft dat regels niet worden nageleefd en toezicht faalt, wil het CBL onmiddellijke openheid. Supermarkten nemen hygiëne en voedselveiligheid zeer serieus', stelt het CBL.
Staatssecretaris Sharon Dijksma (Economische Zaken) liet dinsdag juist in een brief aan de Tweede Kamer weten dat het toezicht op het werk in de slachterijen beter moet. Ze noemt het in de brief 'onontkoombaar dat er drastisch iets moet veranderen'. Daarom worden bij misstanden onder meer eerder boetes opgelegd.
Bron/lees verder: Beursplaza - Nieuwsplaza
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing