'AH Basic is 15% goedkoper dan Lidl'
- Food-en-retail
- 28 okt 2013 @ 12:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPrijs
- 28 okt 2013 @ 12:14
- Redactie Food en Retail
De nieuwe AH Basic-lijn is 14,7% goedkoper dan vergelijkbare producten bij Lidl. Dirk van den Broek is met zijn budgetmerken 4,5% duurder dan de marktleider. Dat blijkt uit een prijsvergelijking van Levensmiddelenkrant.
AH en Dirk maakten afgelopen weken veel reclame voor hun budgetmerken. Uit cijfers van GfK blijkt dat de verkoop van deze basisproducten binnen het totale huismerkpakket onder druk staat. In het derde kwartaal van vorig jaar hadden ze nog omzetaandeel van 6,5% binnen de totale huismerkverkopen, in dezelfde periode van dit jaar is dat teruggelopen naar 6,0%. Het totale omzetaandeel van huismerken is afgelopen jaar wel fors gegroeid van 44,3% naar 45,6%.
Levensmiddelenkrant vergeleek de prijzen van een mandje van achttien producten. Bij Albert Heijn ging het daarbij vrijwel uitsluitend om AH Basic-producten, bij Dirk van den Broek om een mix van C-merken, fancy labels en "1 de Beste"-huismerkproducten.
Bij AH is de klant voor dit pakket 19,76 euro kwijt. Aan de kassa van Dirk van den Broek moet voor vergelijkbare producten 20,65 euro worden betaald. Lidl rekent opgeteld 22,66 euro voor een tas met vergelijkbare producten.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- supermarkt
- onderzoek
- prijzenoorlog
- Dirk van den Broek
- AH Basic
- goedkoper
- Lidl
- huismerk
- Albert Heijn
- prijsvergelijking
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing