Australian introduceert organische koffiecups

Australian introduceert organische koffiecups
  • Food-en-retail
  • 23 okt 2013 @ 08:06
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Australian breidt na ijs en chocolade ook uit in koffie. Het merk introduceert 'organic coffee capsules', 100% biologische en fairtrade koffiecups in de smaakvarianten medium en dark roast. Faitrade betekent bij Australian-koffie dat de herkomst van iedere capsule traceerbaar is via een code op de verpakking.

De consument kan op AustralianHomemade.com opzoeken welke koffieboer heeft bijgedragen aan ieder vers gezet kopje. Vanaf deze week start de verkoop van de capsules via de webshop, Sligro en Makro. Australian richt zich op 'de consument met smaak, die weet wat hij wil en bewust kiest voor producten van hoge kwaliteit'. 

 

Koffie- en cacaobonen verbouwen is mensenwerk. Zwaar werk waarvan boeren en hun gezinnen moeten leven. Australian wil graag een bijdrage leveren aan betere leef- en werkomstandigheden voor de boeren op de plantages. Niet voor niets dragen de Australian koffieproducten en cacaopoeder het 100% UTZ-keurmerk. Hiermee worden boeren opgeleid om hun kwaliteit en efficiëntie te verbeteren met zorg voor mens en milieu. 

Australian Premium Coffee Capsules zijn 100% biologisch en verpakt in een opvallend design. De koffie is verkrijgbaar in twee smaakvarianten: medium en dark roast. De koffieproducten zijn verantwoord ingekocht, waarbij de herkomst ook voor de consument is te traceren. Naast de coffee capsules verkoopt Australian sinds een jaar de organic coffee beans.

 

Australian staat bekend om haar onderscheidende winkelformule waar premium ijs, chocolade en koffiesoorten werden verkocht. Australian staat voor puur, eerlijk, vers en 100% natuurlijk. Handgemaakte chocolade, dagelijks vers bereid ijs en koffie van versgemalen biologische koffiebonen. De koffie- en cacaolijn is sinds najaar 2012 in bepaalde supermarkten en groothandels verkrijgbaar. Die koffielijn wordt nu uitgebreid met koffiecups.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken